Delade känslor!

Ja så har jag då fått besked idag att det var fel på min sköldskörtel den liksom bara spottar ut hormoner.
Det gör att jag har svårt att andas blir andfådd och pulsen blir hög,hjärtklappning och yrsel.Känslan att gå i en båt vet jag vad det är om man säger så.Är precis orkeslös och sista veckan och dagarna har det ökat på i en rejäl hastighet ena stunden är jag så varm att jag vill gå naken på island nästa vill jag ha på vinterutrustning och vara på malorca..
Så idag när jag fick beskedet att det  var Basedows sjukdom så blev jag faktiskt jätteglad jag rent av lättad.
Äntligen har de hittat vad som felar mig,och jag kan bli bra igen och bli mitt vanliga jag...
Även min vikt kommer nu då äntligen förändras *JIPPE*...

Nu när jag fått smälta allt lite,så är jag nog lite rädd också läste just detta på IT om BaseDows: En obehandlad sjukdom innebär en stor påfrestning på kroppen, i synnerhet hjärtat, och kan leda till döden.GULP!!!
De skriver att man blir förgiftad av sin egen kropp,låter otäckt!!
Nää nu slutar jag läsa allt på IT min Doktor sa att jag kommer bli bra och man kan behandla det så det är det ända som är viktigt ,så nu lyssnar jag bara på det och läser inte mer om det!!

Imorgon ska jag tillbax och få medicin och lära mig ta den rätt,mängden beror på hur min puls är.
Jag får inte ha mer än 70max i vilopuls och runt 100 vid ansträning det är lite skillnad mot 120 i vilopuls och 180 i lätt ansträning..Själva medicineringen av Basedown får jag göra på medicin i motala/linköping det kan de inte göra i Ödeshög.

Nu måste jag lämna ifrån mig datorn till min blängande sambo här,han ska betala räkningar så det är bästa att vara snäll och lämna ifrån mig datorn!..

En underbart fin fortsättning på kvällen till er alla som läser!
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Tack detsamma du =)

2009-04-28 @ 22:12:19
URL: http://lifeupsidedown.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vad skönt att få veta vad som är fel.. Lycka till nu.. // Jenny

2009-04-28 @ 22:56:29
URL: http://smulis74.blogg.se/
Postat av: camilla

du vet vänen allt kommer orna sig i slutet

jag vet av erfarenhet... men under tiden så är det jävligt jobbigt om man får andvända det utrycket. det finns inget annat ord i detta läge men du är ju så stark så detta löser du med ett sving.... tänker på dig kramizar camillajag bruka säga när det gäller mig så här : ontblod förgås inte så lätt.... men detta gäller endast mig själv.....

2009-04-29 @ 11:20:09
Postat av: supermom

Oj då! Vad bra att de kom på vad det var... med rätt hjälp blir säkert allt ok igen så småningom, så krya på dig!

2009-05-02 @ 20:26:05
URL: http://mimia.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback