Litet dilemma!

Små barn får inte svära!!
Visst är vi överens om det?

Visst händer det att ett och annat ord i form av svordomar hörs här hemma,vi är en stor familj med dörrarna öppna för barnens kompisar så många riskfaktorer att det trillar ut ett sådant fult ord föreligger....Svordomar förekommer alltså illa men sant inte ofta men det händer som sagt,men nu har sonen på 4år en kompis som använder dessa ord ofta och han är 3år äldre så Melwin ser ju upp till han..
Så kom det svarta ord ur Melwins mun och vi tillrätta visa honom och berätta att det finns ord som är mycket finare och bättre att säga..Det ser ut som om han förstår vad vi menar och det händer inte mer*phuuu*det går säkert 3v och allt är lugnt.Men....

Så sitter då min lille prins i mitt knä tar sina små armar om mig och kramar så där gosigt som bara min Melle kan vi sitter så en stund och bara pratar o kramas när han tar sina små händer på mina kinder tittar mig så gulligt i ögonen och säger Mammaaa! Fan vad jag gillar dig min lilla mamma!!
Jahaaa hur lätt är det att tillrätta visa det då??

Hur hade ni gjort go vänner??

*hoppas på många svar nu,kul att se ert sätt att se på det hela*

Sov Gott alla!


Kommentarer
Postat av: Hanna

En gång är ingen gång ;-)

2009-08-05 @ 09:13:59



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback