Tillbaks till den 2007-05-13

Hitta detta idag när jag kollade,lite på FL...

Usch kan känna igen varje andetag den dagen,det var exakt samma känsla som vi hade i

somras när Robin blev inlagd på NjurMedicin...

Denna känsla vill jag inte att ngn ska uppleva,tänker på alla som inte har samma tur som

vi haft,hoppas så innerligt att denna tur kommer att hålla i sig för ALLTID!!!




Allt upp och ner :-(

av: thj

(2007-05-13)

GråterTror att jag/vi just upplevt det de flesta som har barn fasar förFörvånad
Trodde mitt liv skulle slås i spillror,pang krasch bom bang!
Den känslan vill jag ej att ngn ska få uppleva....
Jag hade en liten söt ängel som satt på min axel och mina böner blev hörda..

Min lilla söta Alicia,vad mamma var rädd...
Nu vet jag vad rädsla är,och jag har nog aldrig tidigare varit så rädd som i onsdags denna veckan..

Vi fick akut under en dagvårds inläggning på us med Alicia,se små,små blå,svart och röda inre blödningar i nacke under öga kind ja de ökade på i rask takt,så när det var tänkt att vi skulle åka hem blev det tal om att läggas in omgående senaste morgonen där på.Prover togs akut de villa ha svar snabt,3-4 läkare+ sköterskor kom till oss och sa ngt vi inte kunde förstå,hon hade en inre blödning och kärlen sluter ej tätt,vi måste hitta denna och ta reda på varför och det är bråttom att få svar...
En miljon tankar kom,armar,ben ansikten och ljud far som i en dimma allt börjar snurra och allt blir ihåligt..

akut leukemi vaddå inte mina barn aldrig det händer inte,jag vill inte det får inte HJÄLP;HJÄLP!!!!!!!

Vi fick ett svar att märkena på alicia var det de tyvärr hade misstänkt,men att hennes blodvärden var Jättebra,så vi fick åka hem för att komma åter för inläggning kl:8:00 dagen därpå...

Oron var total,solen sken och det var så fint ute men det ända jag kunde tänka på var hur mkt än solen lyser så utan min Lisa så kan den för alltid försvinna..
Vårt nya fina hus,tänk om inte min lilla tjej kommer att få bo med oss där..
Utan min lilla lisa det gjorde så ont att bara tänka så..
Alla dessa tankar om inte, och en miljon tårar som inte kunde sluta rinna........
Vilken mardröm...

hela den natten var vi vakna,bara väntade på att få åka in på morgonen samtidigt som min rädsla var så total för vad de skulle säga så......Måste jag ju veta..

Så kommer vi in de tar fler prover på henne en gång i timmen tar de 3rör med blod hon är så trött och törstig ont i benet,men så oerhört duktig,hon gråter inte en ända gång..

Vi samlas i ett rum med läkare och sköterskor som talar om att den
inre blödning alicia haft och ont i benet tröttheten m.mm var så tydliga tecken på en akut leukemi så det var det fick jobba såsnabbt för,men att med hennes blodvärden så kunde de så gott som helt utesluta detta...
men skulle hon få fler av dessa inreblödningar så skulle vi omgående höra av oss,för de måste ju hitta var det ej slutet tätt i kärlen,men om de inte kommer åter så kan ibland barn som har mkt hosta anstränger sig hårt få dessa blödningar,men de ska ej komma åter eller ökas på..

I onsdags kväll då grät vi av oro och i torsdags grät vi av lycka!
Jag tackar dig där uppe för mina böner blev hörda!

Om jag kunde så skulle jag trolla bort alla otäcka sjukdomar!
Tänker så på alla som har barn som är sjuka!
På alla små liv som har släkts pga av desa sjukdomar..
Jag ska numer donera en del av min lön till Barncancer forskningen varje månad...

En bra sak som denna skräck upplevelse gav mig är:

Att jag är så oerhört tacksam för att alla mina barn finns hos mig och att jag värdesätter varje minut med dem på ett helt annat sätt,inget är förgivet..

Tidigare denna månad fick vi besked att var lille Eddie har svår astma och måste ha medicen var dag morgon och kväll + var fjärde timme vid behov..
Alicia har nu fått fast ställd diabetes insipidius och måste ta medicin i form av hormon adh så vi ska nu prova ut den i rät mängd..
Detta är nu överkomligt,men inte kul det heller(stackars små liv att ej få vara bra) men med tanke på vad det kunde varit att taklas med idag..
Än en gång!

Tack Gode Gud för du hörde mina böner!


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback