Städ-dag!

Idag ska här städas och göras iordning,mitt förslag var att vi skulle hjälpas åt allihop vi är ju ändå 10 st som stökar och väner till,så kan vi hjälpas åt att städa.
Men oj vilken fart det blev på Thomas!Ni kanske tror att han börja städa och dåna på en gång,Ha,ha så fel!Han tog bilen och småbarna och stack till sin Mamma!Du städar bättre om vi inte är ivägen var den fina anledningen till hans frammarsch ut genom dörrn Puss o Hej!

Så nu står jag här med dagens långa lista,med att göra,helt själv*grrrrr*

Vem städar hemma hos er?
Får bli dagens fråga?

Och så min Att göra Lista:
Städa =damma med vått,dammsuga och skura(samt plocka undan)
-Vårt sovrum *uppdaterat 16:26*
-Melwins rum *uppdaterat 20:03
-Alicias rum *Uppdaterat 20:03*
-All-rummet *uppdaterat 16:26*
-Köket *uppdaterat 16:26*Uppdaterat 16:31*
+två toaletter med dusch..*Uppdaterat 20:03*
-Putsa speglar och göra iordningen hallen och tvättstugan!

Tror det får bli dagens att göra,och morgon dagens att göra blir:
Städa=damma med vått,dammsuga och skura(samt plocka iordning)
-Fiddelies rum *uppdaterar 17:07 söndag*
-Mirellahs rum *uppdaterar 17:07 söndag*
-Kevins rum     *uppdaterar  16:34 söndag*
-Nathalies rum*uppdaterar  14:09 söndag*
-Robins rum *grabben vill städa själv*mammas lille stora plutt*
+ ett stort allrum..
-samt dammsuga och handskura trappen.




Så go vänner ha en fin lördag och tack snälla för alla kommentarer ni lämnar blir så glad när jag ser att ni skrivet!

Kommentarer
Postat av: Jennie

och jag tycker att jag har många syskon, vi är 4 barn i min familj och ni är dubbelt upp :P

2009-07-11 @ 14:45:52
URL: http://jenniestyle.blogg.se/
Postat av: Jess

Hjälp vad du får städa!Tycker ju allt att de stora barnen gott kunde städa sina egna rum..du är för snäll.. ;)Här städar faktiskt mest Johan, han är pedantisk som sjutton och nu när jag haft foglossning så har han fått dra det tyngsta lasset. Annars hjälps vi åt för det mesta! Henry är dock bäst på att dra fram grejer.. :D Städa lugn o ta hand om dig! Kram

2009-07-11 @ 16:29:54
URL: http://jessbodin.blogg.se/
Postat av: Yasmine<3:*

Hejhej du undra vem som städa hemma hos oss så äre mamma XD

Jätte in blogg ska du veta!

2009-07-11 @ 17:21:43
URL: http://yasminehall.blogg.se/
Postat av: fru furman

Men för 17, inte ska du väl städa barnens rum?!? Alltså de som är över eh...typ 8 kan väl iaf städa sitt själva?!? Det är nyttigt att lära sig att hålla sitt eget område fint, dessutom sliter du ut dej själv. Här hemma hjälps jag och mannen åt, men tjejerna får städa sina rum själva. (okej, jag svabbar golvet åt dem, men det är allt.)

2009-07-11 @ 17:30:26
URL: http://outwitter.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hemma hos oss städar Hemfrid men plocka får vi ju göra själva förstås... Tror vi är rätt jämställda vad gäller matlagning, disk och plock hoppas



Har du gett barnen åldersanpassade ansvarsområden? Typ 3 år: plocka undan sina leksaker...

4 år: 3-års uppgift plus bädda säng med lite assistans

5 år: 4-årslistan plus... osv



Ja du vet ju bättre än jag vad de klarar i varje ålder :-) Från det jag gick i högstadiet fick jag städansvar för vissa rum i villan...



Delegera mera säger jag ;-)

2009-07-11 @ 18:38:12



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback