Us idag igen!

Men denna  gången är det mer planerat,så det är ok!
Känner ändå att vi fått nog av sjukhus nu,jag vill bara slippa att vara där mer och att alla får vara friska och må bra.

Tänkte passa på att göra några ärenden när vi ändå är i linköping,vi har lite slagsmål här hemma om crocsen så vi måste ha mins två par till.
En mycket bra sko som man kan ha även när det regnar och de är typ eviga,även om jag måste erkänna en sak jag tycker nog de är rätt fula*rodnar*då jag själv sprunget omkring i par gris rosa i ca 2½år!!!

Jag har tappat taget här hemma om mina sötisar,känns som om jag har en skock med söta barn här hemma,men det är bara en förklädnad för jag lovar!!Bakom detta söta skal sitter det en lite hyssmaskin som fnittrar hysteriskt varje gång mamman i huset bryter ihop och tappar greppet!!
Allt från att riva upp mammas fina blomlåder,kasta mackan på golvet och liksom ett ekorrehjul så kullerbyttor i min soffa,till att hoppa i min redan nu för tredje gången nybäddade säng,hälla ut mjölk på golvet och springa ut genom en dör för att dyka upp i nästa på ett nafs...
Jag är upp stressad!!!Smått hysterisk,jag är ett kontrollfrejk som vill ha koll på allt helst innan det händer!
And i'm loosing it all!!!
Riva ut barbie över hela övervånning och bygga en barbie stad,för att näää nu gör vi ngt annat och leker med petshops ops  petshops på hela golvet,inte blir det bättre av att det kör att gäng cars bilar så som liksom blandar ihops med det hela,lite klippta pappersbitar och bokmärken!!
Förstår att det är helt normalt!!Det är liksom så det ska vara!
Problemet är nog jag!!!
Måste sätta tydligare regler igen!!Låta barnen leka klart med sina saker och inte måla fan på väggen!!
Rutiner,rutiner och rutiner!!

Dagens fråga blir!!
Hur funkar det hemma hos er?
Har ni rutiner?

Önskar er alla en underbar dag!!!


Kommentarer
Postat av: camilla

tja inte vad jag kan se här inne i vårat hus

jag har med tappat greppet helt och barnen de gör som de vill med mig hela tiden gud vad jag tycker det blir ja det ska man ju inte säga men i bland så...... mammas ork liksom bara försvinner i balnd och huvet det bankar ja så är det här

2009-07-14 @ 14:40:13
Postat av: Jess

Ja rutiner fanns innan sommarlov och semester och väntan på lillebror men just nu är allt lite hipp som happ..saker överallt och de mesta har varit i sandlådan o vänt några gånger..vilket resulterar i att vi numera har ett grustag inomhus för det mesta! Sova middag och gå o lägga sig skapligt existerar inte längre och det här med godis bara på lördagar är ett minne blott..Men vad gör väl det? Vi får ta nya tag till hösten... Kram

2009-07-14 @ 15:27:56
URL: http://jessbodin.blogg.se/
Postat av: Hanna

Rutiner är vi rätt bra på, blir kanske lite lösare i tiderna på sommaren men annars är vi noga särskillt på kvällarna så att nattningsrutinen blir densamma jämt...Däremot det här med att städa leksaker suck Tar ju en microsekund så är alla leksaker framme igen. De kan bara inte leka med en sak i taget och sedan städa undan den innan de börjar med nästa grej :-( Det bästa de vet är att ösa ner så mycket leksaker som ryms i varsinn resväska med hjul (i barnstorlek) och sedan dra runt på dem. Snacka om oordning ;-P

2009-07-14 @ 20:23:51



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback