8barn oh vad jobbigt!!

Hatar den komentaren mest av allt!

Vadå jobbigt!!
Hur kan man säga till någon att dennes barn är jobbiga utan att känna dem?

Eller hur orkar ni??

Ändå är det en liten oskriven regel i mammavärlden,ja det gäller bara oss mammor inte pappor!De kommer undan där*fniss*
Att har man många barn ,så får man inte gnälla för man har ju själv valt att ha just många barn..
Jaha och när du har ett eller två eller kanske tre då har någon annan valt åt dig eller??

Brukar inte nämna mina barn som många barn utan mina barn eller 8 busar,för på ngt vis känner jag inte att det är många barn utan mina barn..

Självklart finns det dagar och tillfällen som jag tycker är jobbiga och blir helt knäckt på allt,men det blir det garanterat för alla med eller utan barn i stor som liten familj!

Sen kommer man till det här med egentid med ett barn i taget vilket är grymt viktigt för mig,där jag tror att jag som mamma till 8 underbara barn med 8 olika personligheter och känslor och intressen planerar denna tid mer än när han man har en eller två barn då man mer tar för givet att tiden finns!*obs att detta är vad jag tror,men vet inte*
Det här med egentid med alla och en var är nog viktigare för mig än för barnen!


Barn är barn och de tar för sig av livet,visar vad de vill och här hemma är det ingen som inte säger till när det är något de vill eller inte vill!
Mina barn har inte valt att ha 7syskon och inte heller kan de göra ngt åt det,jag hoppas de älskar att vi är en stor familj lika mycket som jag gör det!
Är så stolt över min familj och mina fina barn!

Mitt liv är exakt så som jag alltid drömde om när jag var liten!

Hoppas ingen tar illa upp av detta inlägg och skriv gärna vad ni tänker och tycker!












Kommentarer
Postat av: Yasmine<3:*

Hej!

Fint Och Bra Skrivet:)

2009-06-27 @ 15:56:44
URL: http://yasminehall.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag tror och hoppas att mina barn tar sig den tid de behöver med sina föräldrar men jag tror också att vi skulle slippa en del bråk om vi gav dem mer egentid i förebyggande syfte om du förstår vad jag menar :-) Jag tror att om man har mer än ett barn så har man till och från dåligt samvete för att man inte hinenr med så mycket man vill men samtidigt tror jag att ensambarn får skadligt mycket uppmärksamhet ibland och blir väldigt beroende av bekräftelse från vuxna... Tror nog att precis som att hjärtat växer och får plats med mer kärlek i takt med varje barn som föds så får man mirakulöst mer tid och ork eller kanske blir en bättre pusslare :-D

2009-06-27 @ 20:39:35
Postat av: Åsa

Väldigt bra skrivet, mamma till fyra.

2009-06-27 @ 21:25:00
URL: http://fyrabarnsmamma.webblogg.se/
Postat av: Sofie

Håller på dig... tycker att mina 2 kan vara mer än fullt upp ibland.. men vill ändå ha fler, de är ju fantastiska.

2009-06-28 @ 10:48:25
URL: http://www.saji.se/sol/index.php



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback