Jag vill inte dö....

Melwin kryper upp i mitt knä,kramar mig jättehårt...

-mamma jag vill inte dö!

-Melwin älskade du det ska du inte heller.

-jo när jag blir gammal,mamma jag vill inte dö när jag blir gammal!!

-Men Melwin vet du hur långt det är tills du blir gammal min vän,det är jättelångt dit,var inte rädd.

-Men jag är rädd och jag vill inte dö..

-Melwin varför är du rädd och varför tänker du på döden?

-Emil säger att jag ska dö när jag blir gammal och jag är snart gammal och jag är rädd,för jag vill inte dö!
-Melwin jag lovar dig att du inte ska dö,
-Tack mamma!Kan du lova att alla som jag tycker om inte kommer dö alla ska leva alltid!

-Ja Melwin det kan jag!

Så blev han glad igen min fina kille,man såg att en tung sten vart som bortblåst på honom,men jag ljög för honom!

Är det ok att göra så eller inte?
Vad tycker ni?
Hur hade ni gjort i mitt ställe?

Kram!





Kommentarer
Postat av: Pau

hej.

Jag kollade på Fuskbyggarna.

Det måste vara jätte tufft att veta att det möglar i huset.Jag förstår att ni oroar er.

Hoppas att det går bra.



P.S kollar in denna blogg nån gång i bland.Är ditt största fan nu!



Kram



Pau



P.S kolla min blogg www.pauivardet.blogg.se



Lycka till

2010-03-25 @ 19:40:53
URL: http://pauivardet.blogg.se/
Postat av: Marie

Nej, det hade jag aldrig kunnat lova. Vad händer med lille M om någon när & kär dör imorgon eller övermorgon? Han kommer att bli ledsen och dessutom känna sig grymt besviken på sin mamma för du lovade ju faktiskt och man ska ju hålla det man lovat. Vad man ska säga istället? Ja du, jag funderar nästan dagligen på hur jag ska tackla så'na här funderingar när de kommer framöver och hoppas jag kommit på nå't bra till dess

2010-03-25 @ 20:19:51
URL: http://lyckansland.blogspot.com
Postat av: jessica

Marie

Usch ja det var dumt av mig,men han var så ledsen och rädd att det inte var läge att prata om det..

Melwin är bara 4år än och jag kommer med tiden kunna förklara för honom att alla ska bli änglar någon gång,men idag var det inte läge alls.

Jag kommer få förklara för honom om vita lögner som man tyvärr ibland använder för att inte såra varandra..



kram

2010-03-25 @ 21:17:44
URL: http://familjenkidz.blogg.se/
Postat av: tia

Det är ju ett grymt svårt ämne även i vuxen ålder, ljuga känns ju alltid pissigt men en fyraåring ska inte behöva fundera över sådana saker =/ Jag tror att det är bättre att skjuta fram ett sådant samtal tills att han blir lite äldre. Jag hoppas att allt är bra med dig och din familj. Hoppas att ert drömhus snart kan få bli verklighet. Kramar från kussen

2010-03-26 @ 09:08:03
URL: http://the-baskerville.blogspot.com/
Postat av: Helle

Jag tycker nog du gjorde rätt med tanke på ålder. Det enda du måste komma ihåg att när han blir lite äldre så måste ni ha ett ordentligt samtal om det. Kanske kommer han ihåg det du sa kanske inte. Men om det skulle vara så att någon i omgivningen dog så borde ni vara beredda på vad ni ska säga, att säga att de somnat in eller liknande är en otroligt dålig ide. Finns många barn som inte vågat somna efter det.

Men det kommer säkert gå jättebra, du älskar dina barn och du kan bara göra ditt bästa :) men jag tyckte du gjorde rätt.

2010-03-26 @ 09:57:15



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback