OnsdagMorgon...

Det är fullt ös här hemma,telefonen har gott varm,jag är egentligen inte förvånad men trodde inte att det var så många som kände till Curt Wrigfors men känd är han och efter min uppfattning inte för något gott ''tyvärr''

Som ni vet så blev det inget program med Curt Wrigfors förra veckan,då han i sista minut (efter att att han fått se sig själv på tv misstänker jag) hörde av sig till tv4 och ville tillägga något.
Lustigt känner igen det där med sista sekunden grejen,det var samma sak som hände när vi skulle in till tinget,sent på kvällen medelades att han var sjuk och kunde inte komma,sen kom han aldrig dit..

Samma mönster med att han ej går att nå,inte på telefon/mail/sms eller brev,så sen vi spela in vårt program okt 09 tills förra veckan har han ej gått att nå ''märkligt''

När jag så får veta att han hört av sig,så vänder det sig i min mage,en känsla som jag haft så många gånger gör sig påmind..
Jag önskar med hela mitt liv att han nu kommit till fattning och vill be oss om ursäkt för det han gjort oss och att han vill rätta till allt,men jag ''vet'' att så är inte fallet och jag landar på hösten/våren 07-08 igen ÅNGEST...
Jag kan nog inte få någon som inte drabbats av det vi drabbats av att förstå hur hemskt och tragiskt livet faktiskt blir när hemmet rasar..

Mitt hem är min borg!!
Jag som förälder har ett ansvar att ge mina barn ett tryggt hem,det gör mig så ont att jag under dessa år ej kunnat ge mina älskade barn detta..
Alla vet att tobaksrök är farligt eller hur? Skulle ni röka inne hos era småbarn varje dag när ni vet att det är farligt för dem och deras luftvägar?? svaret är enkelt för många!!ALDRIG!
Mögel är också farligt för luftvägarna och det har mina barn vart tvugna att leva i 2½år med min vetskap,usch det är för hemskt!

Ingen skulle heller låta barnen leka på en byggplats med slippdamm,gipsdamm,isolering utan golv med reglar och bara grus en meter ner ''livsfarligt'' plus en doft av mögel INGEN!!
Vi har inte haft något val!

Det smärtar mig att mina älskade barn får gå igenom detta,och med det se sina föräldrar arga,bittra och mycket gråt är inte heller något de ska behöva se..

Med ett hus som praktiskt taget måste göras om från tak till golv med mängder av utgifter,utgifter vi inte har råd med..

Så kunde man hoppas på att Curt Wrigfors hade ett samvete att bara be om ursäkt och åtminstone försöka rätta till allt.
Men nej ingen ånger alls utan vad gör han,skyller ett oskyldigt företag för hans fuskbygge vinklar sanningar på ett sätt som för en människa med hjärta är omöjligt att göra!!

Snälla Curt kan du inte bara inse vad det är du gjort!
Låt oss slippa må så här mer,skulle inte du med må bättre om du vet att du gjort allt du kan för att rätta till dina fel??
Vi lever i ett fuskbygge!!

Det hem vi alla längtar efter att komma hem till efter jobbet,det hem som vi kallar    mitt hem.
Det hem vi känner trygghet i,ett hem ska spegla människorna som bor där i och det gör nog vårat med TRASIGT vi är trasiga precis som vårt hem...

Va fan det här var vår dröm,men det blev en mardröm!!

MEN jag tänker inte låta detta ta bort glädjen,styrkan och hoppet och vårt liv!

VI ska HA det där hemmet som känns som vårt,vi ska få känna Nu är jag hemma! när vi kliver in i vårt hus vi med!

Oj förlåt nu blev det ett sånt där inlägg igen!!

Ha en fin dag alla rara!



Kommentarer
Postat av: Kristina

Håller med dig till fullo! Ni förtjänar verkligen ett helt hem utan mögel, med isolering och utan vattenskador!! Kram på dig vännen!!!!

2010-03-17 @ 11:13:15
URL: http://lillavaochjag.blogspot.com
Postat av: angela

Ja du vet ju vad jag tycker om de där jävla aset! Spärras in borde han göra för han e en fara för allmänheten!

kram på dig

2010-03-17 @ 11:43:46
URL: http://lilleprins.blogg.se/mamma



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback