Hej på er!

Efter allt som hänt de sista dagarna har jag svårt att tänka på så mycket annat tyvärr,så mina inlägg innehåller mycket av samma ämne...

Huset-Byggfel-Curt wrigfors-framtiden!

Känslor som upprör,men på samma gång är bra att få ur sig!

En ''läsare'' har försökt få min blogg nerlagd,undra vem??
Tror mig kunna gissa vem det kan vara,men den är skyddad av YGL (Yttrandefrihetsgrundlagen) så den gubben gick inte.

Många vill komma och ta bilder och ställa frågor om vårt fuskbygge och alla är de chockade hur Curt Wrigfors efter 40 år i byggbranchen lämnat oss så här,de blir inte mindre chockande när jag berättar om Hanna och Fredrik som har liknande problem som oss givetvis har även de köpt huset av Curt Wrigfors (EBP)...

Många frågor är om vi hade KA=kvalitetsAnsvarig när vi byggde och givetvis hade vi det,han var ute och kollade under byggets gång (anmärkte bla på de fel aktiga golvbrunnarna)

När det kommer till betalningar så bedömde vår Besiktningsman trots påpekningar från oss att hålla inne med 68 000:- vilket vi kände var för lite då vi visste att tak och våtrum måste göras om,men besiktningsman sa att det är så mycket ni kan hålla inne.Som med alla räkningar så måste de betalas in vi hade inget val...
Man måste ju lita på att en besiktningsman vet vad han gör...

Vi kollade noga upp allt kring vårt husköp,det tog nog minst 8 månader från att vi hade första kontakten med vår försäljare till vi skrev på kontraktet.

Det känns lite som att det inte är tryggt att köpa hus även om man följer alla de råd och punkter man ska!
Vi hade även alla försäkringar man ska ha...

Varför står vi då här idag!!

Något måste vara fel i systemet!!

Detta måste ses om så att inte fler blir drabbade av oärliga byggare!


Nu ska jag fixa till lite mat till mina barn,slänga i mig ett par ipren och bota min feber och hosta.

Ha en fin dag vänner!



Kommentarer
Postat av: Peter Gembäck

Varför reagerade inte besiktningsmannen? Han borde ha underkänt besiktningen.

2010-03-19 @ 21:36:00
Postat av: jessica

Peter

Det är en fråga jag sökt svar på en längre tid,tycker absolut han höll för lite med tanke på vad slutkostanden för att göra göra iordning huset sluter på:(

2010-03-19 @ 21:43:16
URL: http://familjenkidz.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback