Ny -dag Nya -tag

Klockan är snart åtta och jag har nyss vaknat -det tog emot att skicka barnen till skolan idag.
Klass II varning och jag måste ha mina barn ute på vägarna "snyft"....hönsmamma!

Tänk om de hade haft kvar VästraTollstad skola,gång avstånd och de skulle slippa den otäcka vägen till skolan!
"funderar mer än ofta på hur de tänkte där"
När de tog beslutet om att lägga ner vår skola pga av mögel sas det,men jag har hört flera snickare som sagt att skadan var minimal och mycket lätt att åtgärda...

Det var möte igår om bygdens framtid -vad vi kan göra för bygden!!
STÄNG skolan -då kommer ni med säkerhet få hit barnfamiljer läs INTE!

Tänker mig att en mysig skola på landet med lagom stora klassrum -gott om plats och framför allt lagom elevantal per klass..Gångavstånd till och från skolan!

Skulle locka en familj att vilja bo i vår härliga bygd!
Men vad vet jag!!

Nu ska jag ringa till VC för nu har jag fått eksam på hela bröstkorgen -eeh vad har jag åkt på nu!
Bränner som eld..


Ha en underbart fin dag mina vänner!
kram/J



Kommentarer
Postat av: curlingmamman

Stackare!Jag tänkte beställa dina kläder idag,men kjolen ska du väl ha med den kommer vara superfin på dig.Kan du maila din adress,mailadress och personnr så lägger jag in beställningen kramis fina du

2010-11-24 @ 09:21:49
URL: http://blogg.amelia.se/curlingmamman/
Postat av: Cecilia

Då fixar jag till ett mail med bilder, färger och allt annat!



Kram!

2010-11-24 @ 09:31:26
URL: http://ceciliaekholm.blogg.se/
Postat av: Angelica

God Morgon!



Kul att du vill köra flera gånger!

Dom är ju som galna när det kommer något med Villervalla verkar det som :D

men jag hör av mig när denna tävling är slut om du är sugen på att dra igång en tävling kanske innan jul ? :D kan du ju hinna tänka ut något bra kanske ;)



Jag förstår att du är hönsig, det skulle jag också vara :( fy man blir ju så orolig.. :/



Kramar Till dig!

2010-11-24 @ 10:41:46
URL: http://angiiesblogg.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback