-

Hjärtat stannar benen viker sig,jag börjar må illa....Måste få tag på något att hålla i eller jag springer ut genom dörren i tvättsugan....Men det går ju inte!!

Barnen och jag slökollar lite på barnprogram,medans det nyskurade golvet torkar,det knackar på dörren som det gör rätt ofta här hemma..Vi ropar KOM IN,men ingen kommer in..Så jag går mot dörren och ser genom fönstret att det är en man där ute.......Han har prästkrage! "det är en Präst" en präst kommer bara oanmäld om......NEJ,Nej...

Min första tanke är vem och sen tätt kommer nästa tanke nej jag springer ut andra vägen och låter prästen stå kvar där ute...Jag vill inte veta eller höra vad han vill!
Jag är som förstenad,barnen springer om mig och öppnar dörren!!
Jag ser inte fel det är en präst!!

Nu kommer det,prästen börjar prata men jag hör inte vad han säger.....Plötsligt räcker han fram en Barnbibel!
Nu börjar mina ben skaka och händerna darra,jag vet inte vad jag säger eller gör...

Vilken lättnad!!

Jag är fortfarande i chock,trodde bara präster kom oanmält om det värsta som kan hända hänt!

Prästen var så gullig som kom med bibeln till Melwin,men skrämde halvt livet ur mig!!



Kommentarer
Postat av: Linda o

Gick kalla kårar i mig när jag började läsa det du skrivit..Såååååååå skönt att läsa slutet av blogginlägget måste jag säga.



kramar

2011-04-28 @ 21:44:09
URL: http://www.blandadetavlingar.blogspot.com
Postat av: furman

Hihi, oj... det var nog inte Torgnys mening att skrämma dig sådär, han är så rar och go! Han brukar däremot alltid ringa innan...?

2011-04-29 @ 08:49:19
Postat av: Angela

<3

Jag hade oxå blivit livräd.

Kram

2011-04-29 @ 10:22:45
URL: http://angiefunderar.com
Postat av: Jessica

Linda

Jag förstår att hans avsikt var god,rar och gullig var han med <3..Han har nog försökt nå oss på telefon (vår hemma telefon är trasig) så vi har bara mobilt tillfälligt!

Melwin han bläddrar och läser för fullt,pratar om att han fick en fin bok av en snäll präst till alla som kommer..:)

2011-04-29 @ 11:10:18
URL: http://familjenkidz.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback