Det är väl....

Självaste fan!!!
Att det ska vara så störande!!

Jag är tjock,rund,mullig,fet ja kallade det vad ni vill,men så är det!

Jag vill inte vara en tjockis!!

Jag har tyvärr inget val,eller jo det har jag visst!

Jag kan slute äta min medicin så är mina 30kilo borta på ett halvår och förmodlingen jag med,skulle vara en katastrof att göra så!!

Men de finns där tankarna,om jag skulle testa bara en eller två veckor,så underbart det skulle vara att få gå ner i vikt -Bli jag igen!!

Men förnuftet och skräcken för att må så fruktansvärt dåligt som jag gör utan min medicin gör att jag låter bli!

Så läser jag en blogg om att tjockisar inte ska ha samma rätt till ett jobb som en smal person :-o
Ingen anställer tjocka människor :-o....

YTA och total brist på verklighet!!

Då skönheten sitter i betraktarens ögon,så kan en smal människa synas väldigt avsmaklig i någons ögon pga av dennes utseende,så POFF försvann även en grupp människor till!

Skönhet för mig är en glad,positiv och framåt person med lycka och glädje i sin utstrålning!
Hur ska jag kunna se dessa egenskaper?DE sitter ju på insidan!!

En sak är säker jag hellre tjock resten av livet,hellre än blir så tom i huvudet att jag missar alla fina människor pga deras utseende!!





Kommentarer
Postat av: " tjocka mormor"

Jag håller med dig, inte kul och vara tjock men vilket är bäst? Må skapligt bra och väga förmycket eller smal och må dåligt.

2011-01-19 @ 22:35:36
Postat av: Fröken M

Men herregud, vad är det för idiot som skriver nåt så korkat ? Personlighet sitter knappast i utseende, och det lär inte kompetens göra heller ! Många kramar till dig underbara Jessica !

2011-01-19 @ 23:01:17
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Carro

Du är fin som du är! Av den bild jag har fått av dig har du ett så stort hjärta så det skulle täcka hela jorden! Och din kärlek till dina barn och din man ja till hela din familj är så stor att det lyser igenom skärmen på datorn=) Du är en grym människa helt enkelt! Fortsätt vara den du är och bry dig inte om några extra kilon här och där dom har vi alla! Ha en härlig dag! Kramiz

2011-01-20 @ 08:14:24
URL: http://4barnsmamman.devote.se
Postat av: Elin Josefsson :)

Jessica! Jag håller med Fröken M till 110 %! Du är underbar och precis som fröken M säger; personligheten sitter absolut INTE i utseendet!<3 förstår inte hur folk kan kläcka ur sig sådana saker, men det är väl som man brukar säga, "det finns folk till allt"!

Kram<3

2011-01-20 @ 09:30:58
Postat av: Linda Olsson

BRA skrivet! Det va det sjukaste jag hört! Usch vilket folk det finns!!!



Kramar <3

2011-01-20 @ 10:04:36
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Linda Olsson

Svar; hihi, va gullig du är!

Jag mår bara bra, väntar ju fortfarande på svaren från MR, men de tycks glömt mig eller nått? :S

Hur är det med dig vännen?

KRAMAR <3

2011-01-20 @ 10:21:43
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Lillmonster

När det gäller sådana idiotiskt urdumma kommentarer som du läste så går jag stenhårt efter devisen:



Jag är tjock - du är dum i huvudet.

Jag kan göra något åt det!!!



Jag kämpar själv med vikten nu. Jag har gått ner 33 kg de sista 18 månaderna men jag har fortfarande 16 kg kvar till min målvikt. Då klassas jag fortfarande som överviktig men det var där jag trivdes bra innan de sista 6 barnen kom. :)



Kram Kram

2011-01-20 @ 14:30:28
URL: http://lillmonster.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback