Hejsan Hoppsan....

Det var förskräckligt vad tiden sprang iväg ikväll,Klockan är elva Herregud barnen är inte i säng och vi precis ätit en god middag :-o...

Helstekt Oxefile med ungstekt mandelpotatis i olivolja och havssalt.
Stekta körsbärsTomater och palsternackskpure..Om jag är proppmätt -Jaaaa!
När jag tänker efter så vad dumsnåla vi varit :-o....Äta på Mcdonalds eller hämta en Pizza det unnar vi oss,men Oxefile det är för dyrt ( fast vi alla älskar det ) så blir det väldigt sällan för det är för dyrt!!

Hämta Pizza till alla kostar 370-450kr,Mcdonalds runt 600-800kr
Oxefile till hela familjen 400kr + potatis och lite grönsaker så runt 600kr

Sparar hellre in på donkenbesöken och fredagshämtning av pizza,för att äta en riktigt god middag ibland istället!

Vad säger ni go vänner,vad äter ni allra helst?

Oj barnen skulle i säng var det ja :-D -Nuuu blir det sovmorgon imorgon "hoppas jag"

Kramelikram!





Kommentarer
Postat av: maria

vilken häftig blogg du har :) och vilken härlig stor familj :)

jag skulle gärna hellre byta ut pizza och hamburgare mot oxfilé emellanåt :)



Må så gott !

Kramar

2011-01-08 @ 23:20:51
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Postat av: curlingmamman

Pizza och donken blir det inte så ofta,men oxfile mums det brukar vi unna oss.kram på dig fina du!

2011-01-09 @ 06:48:54
URL: http://blogg.amelia.se/curlingmamman/
Postat av: Fröken M

Vi pratade faktikst om det där senast igår - hur sjukt mycke mat vi lägger på utelunch och hämtmat varje vecka. Sen stod jag på Willys och suckade i söndags när det slutade på 700 i kassan och jag hade köpt hur mycket GOD mat som helst. ( mat som lätt räcker till 10 dagar - middag och lunchlåda till c )

Så, hellre oxfile eller entrecote istället för hämtmat. I längden tror jag knappast man förlorar på det varken ur ekonomisk eller hälsosynpunkt :) Jag ska sluta vara dumsnål här och nu ! KRAMAR

2011-01-09 @ 09:46:49
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Fröken M

När det gäller Viggo är mat inget som ärvarken självklart eller lätt !? Han är en bestämd liten kille som demonstrativt spottar ut ALLT han inte gillar, så det är lite samma sak här ! List och "godsaker" ( fruktpuré )i massor krävs för att få i honom det "mindre goda". Men skam den som ger sig ! ;) Kramar

2011-01-09 @ 10:16:16
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Linda Olsson

Jag håller med dig! Hellre hemlagad lyxmiddag än donken! :D

KRAMAR! <3

2011-01-09 @ 10:38:23
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Fröken M

Nä, tvång är verkligen ingen idé i det här fallet, vi leker med maten, blandar med godsaker och framför allt låter honom vara med och äta på det som finns på våra tallrikar för det "förnjudna" är väldigt spämnande och hamnar allt som oftast i munnen på honom ( även om det ofta kommer ut fortare än fort igen oxå... )

Hoppas ni får en riktigt mysig kalasdag idag och att lilla fröken blir riktigt nöjd !! Kramar

2011-01-09 @ 12:30:59
URL: http://frokenmela.se



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback