Rakt i fällan...

Det här med mitt och ditt.....
Jag har tröttnat!!

Så igår gjorde jag det igen och
tjuven gick rakt i fällan!!

Jag la helt enkelt en femtiolapp
på golvet i tvättstugan,försvann från
huset med barn och hund...

Kvar i huset var fem personer,och
mycket riktigt den försvann....
Vi var kanske borta i 30 minuter!

Nu var det inte mycket pengar denna
gång...Utan bara ett test!!

Hur ska vi få stopp på detta?

Tips någon?

Förtydligar att jag kan lämna en 1000kr på
bänken när mina barn är hemma..har kollat
dem också "men alla fäller ligger orörda när jag testat dem"

Jag tog ner alla barn som var hemma,visade dem bilden(som jag tog på fällan) och sa att det har bara varit ni här hemma och nu är den borta....Så vem är det??

Men nää jag bara att det var fem st här och nu är femtiolappen borta "snyft"






Kommentarer
Postat av: joHannah

Nu hänger jag med... Jag tänkte att det var läskigt att det hade gått in någon i ert hus och stulit (sånt där man läser ibland att tex tjuven öppnat ytterdörren och tex tagit bilnycklar som legat på hallbordet och sedan försvunnit med bilen. Vi hade förövrigt inbrott hemma när jag var yngre och bodde i mitt föräldrahem, tjuven var inne när vi sov och plockade åt sig lite smått och gott!)

Hur du får bukt med detta vet jag inte. Men eftersom du minimerat de misstänkta till fem kanske det blir lätt för dig att komma fram till vem av dem det är och sedan ta ett snack? Antagligen det enklaste svaret, men annars vet jag inte. Tråkigt läge i vilket fall. Kram

2011-06-20 @ 12:36:45
URL: http://rockbarnettavlar.blogspot.com
Postat av: Angela

Jag hade helt enkelt satt ner hela familjen och frågat om de va nån som kunde tänka sig att erkänna, och så länge detta pågår och ingen erkänner så skulle jag helt sonika säga att ingen av barnen får en pryl till, får inte en krona till att göra saker, får inte gå och köpa glass etc.

Tyvärr, det är skit trist med kollektiv bestraffning, men vad ska man göra då? alt. så vill dom ha pengar eller så då får dom jobba hemma och tjäna ihop dom. typ 20 spänn för att köra igång tvätten 20 spänn för att hänga tvätten, 20 spänn för att dammsuga osv. och självklart UTAN fusk!

och så tycker jag att du ska meddela att du kommer att lägga ut pengar här och där och försvinner de en krona till så kommer straffet förlängas och utegångsförbud kommer tillkomma!



Jag tror tyvärr att den enda lösningen är att vara stenhård så att alla ser att det har konsekvenser att sno saker speciellt av familjen!

2011-06-20 @ 14:18:43
URL: http://angiefunderar.com
Postat av: Linda O

Shiiit det var ju smart gjort ju!



Kanske är lite naiv nu, men kan du inte fråga rakt ut vem den skyldiga är???



kram

2011-06-20 @ 15:34:27
URL: http://www.blandadetavlingar.blogspot.com
Postat av: Fröken M

Jag har tyvärr inga tips på den fronten, och det är nog ett "problem" som de allra flesta föräldrar får handskas med - nån gång...

Ni har ingen videokamera som går att gillra för en liten stund när du utför testet ?

;)

Kramar

2011-06-20 @ 16:11:49
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Jessica

Hej! Ja, som förergående skrev så kommer nog lösningen inom kort, men fy va tråkigt ändå=(!

Du, jag har en liten fråga till dej. Jag skulle vilja göra en liten rolig midsommarhälsning till de andra Dinners enheterna med lite bilder på personal från ödeshög. Du har alltid lite kul bilder med roliga // fina texter. Skulle du vilja hjälpa mej å fixa ngt så jag akn mejla på torsdag. Jag kan mejla över bilderna till dej och skriva där hur jag har tänkt=)!!!!! Vad säger du=))????

Kramiz

2011-06-20 @ 16:28:15
URL: http://jessicaroth.blogspot.com
Postat av: tia

I värsta fall får du väl köpa en "nanny cam" http://www.knowyournanny.com/ så kan du ju se på film vem den skyldige är. :/

2011-06-21 @ 16:42:10
Postat av: Fröken M

Skönt ändå att de inte är någon av dina egna, men väldigt surt att man inte kan a tolk hemma uan att saker försvinner :(

2011-06-25 @ 23:14:04
URL: http://frokenmela.se



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback