Börjar...

Med en mugg med Latte i ena handen och datorn i knätt,första omgången med barn är på väg (eller de har börjat så de sitter nog i skolbänken redan nu)..
Eddie sitter intill mig under filten och tittar på barnprogram,vi har haft ett allvarligt snack om fula ord,ord man inte vet vad de betyder och varför man säger dem...

Har aldrig haft problem med att mina barn använt fula ord och som ni vet har Eddie ganska många större syskon :-)...Varför lille Eddie och vart får du orden ifrån??
Sen ca 3-4 veckor har de ploppat ur munnen på min lille kille svordomar och peka finger jag är helt ställd!
Åtta barn har jag men hur gör man för att få fula ord att försvinna :-o..??
"det är inga ord övriga barn i familj någonsin sagt" Vart kommer de ifrån??

Älskade söta lilla Eddie Beddie som är så mysig och kramig liten busig kille,vem lär mitt barn dessa ORD ?

Dig skulle jag vilja ha ett litet snack med!!!






Kommentarer
Postat av: Fröken M

Godmorgon finaste !! en dejt eller två till sommaren tar jag som ett löfte !!

Det där med fula ord känns sådär, men jag har tyvärr en dålig ovana att använda dem själv ibland... Något jag borde sluta med, nu direkt innan viggo snappar upp dem !

Ha en härlig dag !!

många kramar



Ps, missa inte Bonde of Sweden tävlingen i alla fall ;)

2011-03-21 @ 08:41:48
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Fröken M

Självklart !!

Lite kläder till vildingen lagom till födelsedagen och dagis starten skulle inte vara fel !

Han växer tamejtusan så det knakar... suck

( Tur att jag kan ha alla mina kläder sen innan jag blev gravid så vi inte behöver nytt båda två... )

KRAMAR

2011-03-21 @ 08:53:48
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Fröken M

Jag har faktiskt fått ett väggord till viggos rum som ligger kvar i förpackningen eftersom jag visste att vi inte skulle bo kvar här jämt...

Till kökeet har jag receptet på kärleksmums, men om jag får sätta upp det för C återstår att se ;)

KRAMAr

2011-03-21 @ 09:11:02
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Catharina

Hej!

Tyvärr så lär sig barnen inte bara bra saker på förskolan, utan även svordomar. Antar att en del säkerligen kommer därifrån.

Vad ska ni hitta på för något idag?

Hoppas du också får en underbar dag :)



Kram!

2011-03-21 @ 09:42:28
URL: http://charmtrolletsmamma.blogspot.com/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback