Man tager vad man haver...

Trodde helt ärligt att det skulle vara helt omöjligt att få ihop en "god" tre-rätters på det som fanns i kylen och frysen ( har inte handlat mer än mjölk,grädde och lite yoghurt sen den 4nov ) så det börjar bli rätt tomt..
Men det blev helt ok, de stora döttrarna gillade köttet så mycket att de trodde det var oxefile.Det är bra betyg det ( när det är ryggbiff från frysen ) hihi!!

Eddie och jag har fixat och donat i köket, resultatet blev :

Räkröra i avacado skal.

Helstekt ryggbiff med potatisgratängen ( från igår ) och vitlöksmör.

Glass Cheese cake med färsk Mango,kiwi och lemon curd.

Enkelt och smidigt relativt gott!





Låt stå i frysen ca 5 timmar, servera med din favoritfrukt eller lite lemon curd!

"bild kommer har inte orkat ta den ännu"

Kramen!



Kommentarer
Postat av: Victoria B

Nämen vilken festmåltid! :D



Själv har jag typ ingenting i kyl o frys, detta måste göras efter jobbet imorgon!



2011-11-19 @ 22:52:22
URL: http://vickelido.blogg.se/
Postat av: Lotta

Åhh!.. :bigeyes: Så gott det ser ut :-d

Kram

2011-11-19 @ 23:29:36
URL: http://bernergossar.dinstudio.se
Postat av: curlingmamman

Vad du är duktig på att laga mat kramis



2011-11-20 @ 07:14:36
URL: http://blogg.amelia.se/curlingmamman/
Postat av: Linda, mamma till hanna! :)

Nu vet jag vem jag ska åka hem till när jag är hungrig!! :) det såg underbart gött ut faktiskt och börjar bli lite hungrig nu när jag såg det.. :)



Har du några tips på vad man kan köpa till sin sambo i julklapp? :) Kramar



2011-11-20 @ 11:07:11
URL: http://liiiindanilsson.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vilken lyxmiddag! Hur lyckas du få hjälp av bara ett barn i köket? Jag har alltid problemet att jag får alla eller inga barn och så blir det slagsmål om vem som ska göra vad :-(



2011-11-21 @ 20:12:27



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback