ONT i magen...

Igår vara Eddie hemma för han var trött och varm, idag har Alicia ont i magen!
Eddie piggna till och inget fel på den busen, han var nog mest trött :D, jag gissar på att Alicia snart piggnar till hon med :)..Men jag har så svårt att skicka dem till skolan med tårar och ont! Hade Alicia bara försökt att ta sig till skolan så tror jag magontet hade försvunnit innan hon var frame på skolan ;).

Är det jag som är för snäll som låter trollen vara hem för lätt "Thomas säger det" men hur ska man veta när de gråter förtvivlat och säger att de inte mår bra!! Just magen är jag extra försiktig med, vill ju inte skicka barn med ex magsjuka till skolan (hemska tanke att smitta ner halva skolan, fast mitt barn sagt att det mådde dåligt redan innan skolan )..


Hur gör ni, skickar ni ert barn till skolan på ett försök så de kan ringa hem om det blir sämre, eller får de stanna hemma?

Kraaam och Puuuuss!
Ha en fin dag vänner :)



Kommentarer
Postat av: Emma - williams mamma

Tack desamma. vad ska ni hitta på för något speciellt idag? :)

2012-04-17 @ 09:53:41
URL: http://lifeofhjorth.blogg.se/
Postat av: Caroline Andersson - 18år & mamma till Elias

Än har jag inte det problemet :) men när jag var mindre fick jag gå till skolan och sen gå hem igen :)



2012-04-17 @ 11:48:20
URL: http://caroliinea.bloggplatsen.se
Postat av: Emma - williams mamma

nej jag skickar inte väg min son, bara wille är hängig så där extra trött så brukar jag låta honom vara hemma. Och har han varit sjuk så får han alltid stanna en extra dag hemma.

Hoppas dom blir friska =)



MVH//Emma - williams mamma

2012-04-17 @ 11:50:14
URL: http://lifeofhjorth.blogg.se/
Postat av: Ingrid - Mamma till Zelda

Oj vad svårt :( Jag kommer nog göra precis som du när det blir dags! Man vill ju inte att andra ska bli smittade. Kram!

2012-04-17 @ 17:53:00
URL: http://p0llys.blogg.se/
Postat av: Emma - Liljas mamma

Min bebis är bara hemma med mig just nu (1 månad gammal) men tyckte alltid att min egen mamma var lite för hård med mig angående detta.. skickade mig till skolan med det mesta fast att jag mådde dåligt



:-s

2012-04-19 @ 00:29:37
URL: http://emmsots.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hmm svårt det där...jag brukar pressa barnen rätt hårt och kolla att de verkligen är sjuka och inte fejkar pga nåt annat...min äldsta brukar inte vilja gå till skolan om hon vet att hennes bästis är sjuk eller ledig...och då fejkar hon gärna någon sjukdom...Jag brukar erbjuda något tråkigt alternativ som att de får sitta på mitt kontor hela dagen och då brukar de bli friska snabbt :-D



2012-04-19 @ 20:36:24



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback