Sjömansbiff på mitt vis!

Jag har shoppat lite för mycket denna månad och det svider i kassan just nu :(. Undra hur gammal jag ska bli för att fatta bättre :D..Hur som helst gjort är gjort och nu får jag rätta mun efter kappsäck och så även min familj dessvärre!
Med andra ord jag får ta slut på allt i frysen ;)..Idag blev det sjömansbiff på mitt lilla vis:

-Nötkött i tunna skivor som jag sedan strimlar i små bitar.
-Potatis
-Lök
-Kalvfond och kyckling bulljong

Jag börjar med att skiva upp 6 gula lökar och steker dem lätt på svag värme, när de är klara strör jag på muscuvado socker, lite rödvinsvinäger och rödvin så det fräser till! Lägg upp löken i skål.
Under tiden löken steker strimlar jag köttet i små bitar och steker även det fast på hög värme pepprar och saltar.
Skalar skivar 7 potatis i lagom tjocka bitarunder tiden köttet bryns.
När köttet brynts klart tar jag upp det och lägger det i en skål häller vatten i pannan och en halv flaska kalvfond 3 kyckling bulljong och låter det koka upp sen varvar jag lök-potatis-kött i grytan och sist fyller jag på med vatten!
Sen får det små puttra så länge som möjligt "lite beroende på köttes kvalite"..


Sist hackar jag lite persilja och strör över det hela!
Smaklig måltid min vän!



Ja det var Rätt ett i min jag tar vad jag har hemma vecka, vad jag hittar på morgon? Det vet jag inte riktigt än ;)
Får ni det alltid att räcka till varje månad heller får ni också vända på slantarna vissa dagar för att kunna unna er det ni vill?

Kramen min vän!




Kommentarer
Postat av: Fnulan

Åh jag vill gärna smaka om man skulle kunna få!

PUSS



2012-04-10 @ 22:51:03
URL: http://bloggfamiljen.se/fnulan
Postat av: Ida

Som föräldraledig får jag verkligen vända på slantarna ibland. Men att få vara hemma med min son är guld värt :)



2012-04-11 @ 00:45:05
URL: http://www.ida-mamma.blogspot.com
Postat av: Caroline Andersson - 18år & mamma till Elias

Ser super gott ut precis som alla andra maträtter du lägger upp! :)



2012-04-11 @ 02:21:51
URL: http://caroliinea.bloggplatsen.se
Postat av: Caroline Andersson - 18år & mamma till Elias

Om du vill kan du få tömma våran frys med, vi har så mycket som bara ligger som vi aldrig äter upp och vi får inte plats med det som måste få plats. Blir så när man har en liten frys :)



2012-04-11 @ 02:23:13
URL: http://caroliinea.bloggplatsen.se
Postat av: Hanna

Här brukar det vara rätt tomt innan barnbidraget droppar in...nu blev det dessutom spontanshopping på ikea för 5000 pix så nu är det tomt på kontot :-O



2012-04-11 @ 20:36:21
Postat av: Ingrid - Mamma till Zelda

Det ser väldigt gott ut! :D

2012-04-12 @ 15:39:26
URL: http://p0llys.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback