Jag måste få berätta..

För dig min vän, om vår lilla katt...
Vår lilla vän är född hemma hos oss, jag och min kusin Lotta var med hela tiden och fick klippa navesträng och värma de små liven.De var tre stycken i kullen, två små killar och en liten tjej.
De föddes på Eddies 5-årsdag den 21/3 strax efter min älskade Pappa lämnat oss..Så snart den här lille kattbebben kunde ta sina första steg så var han så speciell, älskade barnen och kröp upp hos dem när han fick en chans!
Han är helt underbar och helt unik, inte alls som andra katter!!

Det dröjde inte länge innan barnen började kalla katten för Jonny Morfar, de var alla i stor sorg och den lilla katten gav dem lite glädje mitt vårt sönder trasslade liv..Lille Morfar bevisade gång på gång att han var unik ( jag ska berätta allt när vi har mer tid )..Men veckorna gick och det började bli dags att sälja de små kattungarna..

Men hur skulle vi kunna ha hjärta att sälja lille Morfar, det gick ju bara inte!!
Så han blev kvar, och det är jag så glad för idag, när någon är ledsen är han där på en sekund och ger tröst, det är ett lugn över vår lilla kattvän som smittar av sig på oss!!

Jag låter barnen tro att det är Morfar som finns inne i katten, och vem vet det kanske är en liten Morfar i katten!


Gillar barnen det gör Katten Morfar, precis som deras Morfar alltid gjort!



Kommentarer
Postat av: Victoria B

Tänk vad katter är speciella alltså...en mystik som aldrig går att lura ut.



Jag är glad att ni behöll Morfar. Det är meningen att han ska finnas i era liv. Och söt är den oxå ;D



2012-02-02 @ 11:47:58
URL: http://vickelido.blogg.se/
Postat av: Caroline Andersson - 18år & mamma till Elias

Alla katter är speciella och har så olika personligheter och det är skönt att ha dom när man känner sig lite nere, jag tror ni gjorde helt rätt i att behålla morfar :)



2012-02-03 @ 00:45:08
URL: http://caroliinea.bloggplatsen.se
Postat av: Ingrid - Mamma till Zelda

Det är ju inte helt omöjligt :) Katter är himla härliga, och är verkligen sina alldeles egna små personer. Förstår att ni behöll kissen :)

2012-02-07 @ 23:41:44
URL: http://p0llys.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback