Vi gjorde något så ovanligt...

Som raggmunk till kvällsmat, jag har verkligen den absolut dåligaste fantasin någonsin när det kommer till maten just nu. Tycker vi äter samma sak vecka efter vecka...Kör med säkra kort hela tiden, då vet jag att barnen äter och det är det bästa jag vet när de fått i sig ordentligt med  mat i lilla magen!

Hade lite hjälp i köket även idag ;)..

Wops, vad mycket smör det ser ut att vara på bilden, inte bra, inte bra :(..Meeen sååå knaprigt gott det bli på kanten på raggmunken ;).

Under tiden vi lagade mat så satt min lilla skrutta med läxor, hon är så duktig och tar sådant ansvar över läxorna "Mamma är så stolt".

Den här lilla sötisen gjorde Mamma så glad idag, jag fick en Morsdag-present i förskott som hon gjort i slöjden.
Hon är så kreativ min Fiddelie ♥ hon älskar att pyssla.

Visst är den helt underbar :).

Nu är tanken att jag ska krypa ner i sängen och sova, så jag vaknar upp pigg lagom till klockan halv sex :).

Tack alla fina vänner som tittar in och en extra kram till alla som skriver några rader jag blir så glad när jag tittar in och ser att ni lämnat lite spår :)..

Sov gott min vän!


Kommentarer
Postat av: fnulan

MUMS vad gott!!! Jag är hungrig på allt för tillfället...



2012-03-19 @ 23:09:50
URL: http://fnulan.se
Postat av: Caroline Andersson - 18år & mamma till Elias

Men vad gott, har faktiskt aldrig gjort raggmunk någon gång, det kanske skulle vara något att prova så slipper det bli samma samma hela tiden, alltid kul att variera! :)



2012-03-20 @ 07:20:27
URL: http://caroliinea.bloggplatsen.se
Postat av: Fröken M - Vinn valfria Crocs !

Men åh, raggmunk är ju bara sååå gott !!

Här ska jag och V vara själva ett par dagar nu, så då blir det nog något liknande - eller kanske pannkakor - IGEN ;)

KRAM



2012-03-20 @ 07:23:59
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Linnéa- Ebbas mamma

Mycket smör är ett måste för att få frasiga kanter :)

2012-03-20 @ 07:33:48
Postat av: käthe karlsson

Tack för att du kommenterar!



Har läst din blogg ett tag, man blir så glad att läsa den. Att man äter samma mat vecka ut o vecka in känns igen. Vi är en familj med 6 -barn i åldrarna 1 år till 10. Man känner att msn lever just nu efter 3 v sjukdom med influensa o feber.nu är första dagen alla är tillbaka igen, känns skön.t att lilla Vera o jag bara är hemma nu. Kram käthe

2012-03-20 @ 09:04:07
Postat av: Victoria B

vilken härlig grytlapp! :D



2012-03-20 @ 16:00:59
URL: http://vickelido.blogg.se/
Postat av: Ingrid - Mamma till Zelda

Jag testade faktiskt att göra raggmunkar för nåt tag sen, hade ALDRIG ätit det förut! De blev lite tjocka i mitten, men på kanterna var de riktigt goda. Och då MÅSTE man ju ha mycket smör :D

2012-03-20 @ 20:08:54
URL: http://p0llys.blogg.se/
Postat av: Linnea- Ebbas mamma

Jätte fin grytlapp hon gjort :):)

2012-03-22 @ 07:13:53



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback