Godmorgon i stugorna!

Ännu en dag som börjar med strålande sol och fågelkvitter, efter en natt som jag tror jag tillbringat i gassande sol 30 grader i skuggan land ;)...AC jag måste investera i en liten ac till mitt sovrum, ungefär vid den tanken somnade jag typ 20 gånger inatt för att vakna genomsvettig åter igen! Jag gnäller inte på värmen, jag bara konstaterar vad jag behöver :D...

Min lille plutt har alltid haft lätt för att få näsblod, sen han var mycket liten men nu har det blivit ordentligt jobbigt för honom :(...Igår hade en två omgångar på bara några timmar och det kommer rejält med blod, minst 5-6 gånger i veckan har han näsblod! Det bara kommer rätt som det är, när han sover, äter, leker eller som igår när han sjöng på dagis!

Är det någon av er fina läsare som har barn som lider av återkommande näsblod?
Eller kanske du själv har eller har haft näsblod?

Jag ska ring VC nu och se vad de säger, men är så väldigt tacksam för era råd om ni har några att ge oss!


Två gamla bilder på en liten Eddie med näsblod!
"gillar inte att blogga utan bilder"

Ha en strålande dag och bränn er inte i solen och smörj era barn ordentligt!
Kraaam



Kommentarer
Postat av: tjolahopp

Jag hade det mycket när jag ha liten p.g.a tunna blodkärl....man kan åka in när han blöder så jan de bränna kärlen....de gjorde de på mig o nu har jag nästan aldrig....bränning känns knappt



:-d

2012-05-25 @ 09:50:48
Postat av: Caroline Andersson - 18år & mamma till Elias

Jag har haft mycket näsblod när jag var liten. Dom pratade om att bränna eller något sånt i näsan men det gjorde vi aldrig och näsblodet har minskat med tiden. Har tyvärr inga bra tips :/



2012-05-25 @ 10:20:02
URL: http://caroliinea.bloggplatsen.se
Postat av: Ingrid - Mamma till Zelda

Usch då :( Jag pratade med min kollega igår, om just det här faktiskt! Hennes son på 3 år blöder ofta näsblod, och väldigt mycket dessutom. Så de hade varit inne och tagit prover men inte fått nåt svar än. Läkaren envisades med att det var vanligt för barn, men om de säger det till er; Stå på er! Är ni oroliga så tjata till er prover så att ni kan få ordentliga och grundliga svar. Hoppas det ordnar sig vännen! KRAM!

2012-05-25 @ 11:25:58
URL: http://p0llys.blogg.se/
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Min storebror hade lätt för att blöda näsblod när han var yngre, och han fick en medicin mot hans känsliga blodkärl. Kanske är något sånt för Eddie?

2012-05-25 @ 12:22:53
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Agnes, gravid V. 40

Jag blödde också alltid näsblod när jag var yngre, vet inte varför. Men många barn för det för att de petar ovarsamt i näsan har jag hört :O vet inte om d stämmer.

2012-05-25 @ 19:07:17
URL: http://aggehh.blogg.se/
Postat av: Hanna

Min äldsta dotter har näsblod lite då och då...oftast vaknar hon med näsblod mitt i natten...men det är inte flera gånger i veckan...Stackars Eddie -det måste vara jobbigt :-(



2012-05-25 @ 21:57:49
Postat av: Linda

Hej min tjej hade också näsblod ofta och mycket på natten .VI fick åka till öron näsa hals in Linköping och så fick hon parafin på en bomullstuss, Den skulle sitta i näsan i 5 timmar sagt och gjort så avtog blödningarna helt, Mycket enkel och effektivt, Hoppas det ordnar sig för er =) Kram



2012-05-25 @ 23:20:19



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback