Kålpudding och gräddsås!

Kålpudding ala mitt vis:

1kg färs
2ägg
1-2dl grädde
1dl vatten
2 buljong tärningar ( 1 höns och 1 kött tog jag )
Ströbröd

Massor av vitkål!
Sirap
Smör

Hacka kål i bitar och bryn med smör, tillsätt sirap efter smak när kålen är mjuk.

Blanda ägg, grädde, ströbröd, salt och vitpeppar i en skål och låt svälla.
Blanda i färsen!

Lägg färsen i en form och häll kålen över, in i ugnen på 200 grader i ca 30-45 min.

Koka potatis!

Använd skyn som blir i kålpuddingen till sås.
Koka upp skyn med 2 dl grädde och 1 dl mjölk ( smaka av om det ev kan behövas extra buljong tärningar )..
Gör en redning på mjölk och mjöl häll i och låt tjockna tillsätt mer grädde efter tycke av smak!

Servera med grönsaker och lingonsylt!

Det blev vår middag idag!

I övrigt har vi plockat undan och städat lite hemma och nu är vi ute på en liten sväng i bilen!
Allt för att få tiden att gå, det är segt att vänta på vår lilla tös 💗

Kram på er och en extra till er godingar som lämnat små söta medl till mig ❤❤❤



Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback