Hann...

Tyvärr inte blogga igår,jag pluggade om Adolf Hitlers sista dagar och om dödstraff för och emot!
Nu är det inte jag som bytt yrke och börjat plugga utan jag gav ju Nathalie en hjälpande hand,på UTV samtalet igår var det så mycket positivt "duktiga lilla tjejen" BRA KÄMPAT!! det gillar jag..

Är det rätt med dödstraff?
Ska man verkligen komma undan så lindrigt som med döden om man med vilja tagit någons liv?
Bör man inte sona sina brott och lida av den smärta den dödes anhörige får göra varje dag resten av deras liv.

Svåra saker det där!

Hur tänker ni kring dödstraff?

Det är lite av en sjukstuga här hemma idag,huvudvärk,magvärk och ontihelakroppen råder!
Inte bra,inte alls bra!!!

Hoppas ni alla underbara får en fin dag!
P,s kul med många nya läsare och gamla med såklart!
Skriv gärna en rad så blir jag glad ( skrivet tebax lovar )

PUSS!


Kommentarer
Postat av: Angela

ett liv för ett liv säger man ju. men jag har en ganska bestämd åsik, men den kan ju likväl ändras om man hemska tanke skulle hamna i en sån fruktansvärd situation.



NEJ dödsstraff är inte okej, det finns faktikst för det första flera som fått sina liv fråntagna och sen år senare har man kommit på.. aj fan de va visst inte han.

vem bär ansvaret då när ännu en oskyldig har mist livet? INGEN!



För det andra så om man kan till 100% säkerhet säga att en människa har begått ett brott, är de inte värre då att dom får leva isolerade och förresten av sitt liv får sitta där och tänka på det dom har gjort?! de e ett värre straff i mina ögon.



För en tid sedan så var det en man i italien(?!) som hade låst in en flicka i flera år i sin källare (du vet liknande fall som natascha. När den mannen sattes i fängelse så halshög dom andra fångarna honom.

för mig är det helt obegripligt... hade de inte vart "bättre" att bara skada han rejält så hade han kunnat suttit där som en grönsak eller så?



Inte för att jag stödjer våld, det gör jag absolut inte! men jag kan inte förstå hur döden kan vara en bestraffning. vi kommer alla dit förr eller senare iaf varesig vi vill eller inte.

och meningen med att sona sina brott är ju att man ska göra det innan man dör.



känsligt ämne det det, och som sagt jag kan nog mycket väl komma att ändra mig om nåt sånt fruktansvärt skulle ske. men nä i dagsläget tycker jag INTE att det är okej.

dessutom... vad ger de för bild? att det är okej att ta ett liv?



2011-04-05 @ 11:00:21
URL: http://angiefunderar.blogg.se/
Postat av: Nina

Jag är helt emot dödsstraff! Fast kan nog ändra mig om någon skulle göra illa mina barn...



Krya på dig! Kram

2011-04-05 @ 14:31:40
URL: http://petitfashion.se/
Postat av: Andrea

Det är svårt att sia om vad man tycker när man inte är en av de människor som förlorat en anhörig på det viset. Det hade varit enklare att välja om valet stod mellan vatten och bröd på livstid och döden, men så ser ju inte dagens fängelser ut. Och egentligen är jag glad att sverige är en rättstat som ger möjlighet till en rättvis rättegång och "behandling". Även om en del "rätt" skipas innanför murarna som Angela visar på här ovan, vilket en del av mig tycker är okej, brutalt nog. Pedofiler och andra som brukar våld mot eller hemska tanke mördar barn har liksom förbrukat sin chans att sona sina brott i min lilla värld.

2011-04-05 @ 14:44:30
URL: http://frusvensson.se
Postat av: Fröken M

Hej vännen !! det där med dödsstraff är en klurig nöt att knäcka och jag är nog både för och emot !!

Hoppas ni börjar må bättre och får sussa sött i natt !! Kramar

2011-04-05 @ 22:00:29
URL: http://frokenmela.se



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback