Förutsättning fanns...

Ber som alltid om usäkt för mitt usla bloggande, ska skärpa mig " jag lovar" men orken den rackarns orken sätter stopp för allt just nu!

Dagen före nyårsafton var sista gången jag blogga, så det blir mitt första inlägg i år!!

Gott Nytt År min fina Vän, hoppas du haft en bra start på året och en god fortsättning!

På nyårsafton hade vi bjudning här hemma, med trerätters för 17 st, hade funderat fram och tillbaks på
vad jag skulle hitta på " älskar att laga mat, framför allt när det är det lilla extra " Ni vet bra råvaror går nästan inte att misslyckas med........ TRODDE JAG!!!

Hade planerat in i minsta detalj vilken ordning jag skulle göra allt ( Thomas tycker jag ägnar för mycket tid åt matlagningsprogram ) jag blir störd säger han!! Pff " det är ju för han inget fattar "himlar med ögonen"...

Så jag tog kameran och tänkte att  nu ska jag minsann, ta bild för bild och skriva mina smidiga recept till er alla
som gillar det ( måste vara en hel del för besökarna ökar alltid vid de tillfällen jag gjort det )..

Det var väl ungefär så mycket som gick rätt, sen jäklar blev det stress, stress och mer stress!!! Vart tog all tid vägen??

Det blev inga fler bilder på hela nyårsafton, vare sig på mat heller gäster "snyftar lite" men trevligt hade vi allafall!
Det lät som att våra gäster gillade maten med och det var det som jag önskat med all planering under veckan!

Nu som först förstår jag hur mycket tid och planering, Mamma och Pappa lagt ner inför nyårsafton " man slänger inte ihop en tre rätters meny bara så där kan jag lova, inte till gäster allafall!!

Ha en fin kväll alla underbara!!

P,s jo visst jag, måste ju tipsa om vår REA på www.kidzshop.se med 40% på AW-11!







Kommentarer
Postat av: Victoria B

Välkommen tillbaka! :)



Vad duktig du är som gör så mkt mat- till 17 pers!

Herregud det tror jag inte att jag skulle klara av haha!



Önskar dig en god fortsättning, och skagerröran såg himla god ut alltså :)



kram!



2012-01-05 @ 03:51:12
URL: http://vickelido.blogg.se/
Postat av: Anonym

Herregud 17 pers, Vilken fest. Jag tror att det vart en lyckand avslutning på året med jätte härlig mat och vänner. Så jag önskar er god fortsättning!!



Kram



2012-01-05 @ 08:51:11
Postat av: "mamma"

Vad glad jag är att du "tagit ledigt" från bloggandet! :) Du behöver vila och samla krafter, var rädd om dig min vän. Kram



2012-01-05 @ 12:38:26
Postat av: Hanna

Härligt att du är tillbaka! Jag har såklart reashoppat så nu hoppas jag att 'min' overall fanns ;-) kram



2012-01-05 @ 17:32:18
Postat av: Fnulan

Äsch jag kommer alltid in i alla fall !



2012-01-05 @ 22:16:05
URL: http://fnulan.se
Postat av: Linnea- Ebbas mamma ♥

Nu blev jag sugen på skaldjur :)

Sambon min är inte alls förtjust i det, så det blir sällan att vi äter det här hemma.

2012-03-20 @ 21:52:21
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback