Mobil eller inte Mobil??

Råkade springa på en tråd på FL med en förargad mamma,ja de finns även på FL.

Ämnet var just om du vill ge ditt barn en mobil eller inte!
Är det ok att låta sitt barn ha mobil från 11-12års ålder?

Mina fyra äldsta barn har mobil,för att vi ska kunna nå varandra och om det skulle hända ngt så vi behöver kontakt  med varandra omgående..
Men det har inget att göra med att jag inte litar på dem eller att de inte har självkänsla nog att klara sig själva,inte heller för att ringa hem dem istället för att de ska lära sig att passa tider.
Inte heller för att de inte ska behöva räkna huvudräkning,inte heller för att ha kontroll  på allt de gör.
Utan av en ända anledning!
Jag vill att de ska kunna ni MIG!!
Om de behöver mig!

Är det så himla fel?!


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback