Det stör mig...

hamnade som vanligt i fel tråd för mig,det finns två ämnen som får mig att se rött!
Ett av dem är när det sitter ett gäng med ovetande kvinnor(för det mesta är det inte män)som irreterar sig på familjer med många barn som de utrycker det!!!

Åsikter som:

•De skaffar bara barn för att få pengar!
-ja det är klart man gör,får barn kostar inget alls.De är en inkomst och man får så mycket pengar över!

Varför ska de få så mycket i barnbidrag?Ta bort det för flerbarnsföräldrar!
-Bra ide' men de är inte lika ivriga med att ta bort de två barnbidrag de har själva ''Lustigt''

Flerbarnsföräldrar bara sitter hemma och skaffar barn för att slippa jobba!
-Ja det är klart!!För det är ju inget att göra med många barn tvätt,disk,städning,matlagning m.mm försvinner med mängden barn!Likaså bor man gratis och kläder och mat är fritt då komunen bjuder på det då man får många barn på det viset behöver föräldrarna aldrig jobba ihop till det.

Man får skylla sig själv om man är trött och inte orkar en dag eller två när man skaffat så många barn!KLAGA INTE!
-Har man ett barn eller kanske två då får man klaga och gnälla att det är jobbigt,får då har man ju inte valt det själv!

Barn från storfamiljer får inte höras,de ska rakt igenom vara väluppfostrade och det är 'bara' barn från stora familjer som inte kan uppföra sig!
-ja vad ska jag säga!

Detta är bara en liten bråkdel av vad som sägs om oss familjer med fler barn!


VARFÖR??



Kommentarer
Postat av: Cecilia

Ja det kan man fråga sig. För min del förstår jag inte, men det mesta handlar väl om avundsjuka.



Jag tycker det är starkt av dig & alla andra med många barn att ni klarar av det. Tycker ni gör ett kanonjobb.

2009-12-29 @ 14:29:52
URL: http://www.caessa.se
Postat av: jessica

tack snälla du:)

Jag tycker alla mammor o Pappor är duktiga<3

Med 1 eller 10 barn,bara de bryr sig och sätter barnen först!

puss

2009-12-29 @ 17:42:13
URL: http://familjenkidz.blogg.se/
Postat av: Karen

Mysigt med stort familj, jag tror inte de fattar själva hur jobbigt det kan vara med så många barn och det är "jobbigare" att vara hemma med barn än att arbeta så inget att hänga sig på när det gäller okunniga människor.



Har snart två barn men min mormor har 14 st ( kommer från peru) Och där får man absolut inget barnbidrag eller extra pengar för barn så undrar vad de har att säga om det??.



Jag skulle vilja ha 4 barn men tror inte jag skulle orka med det.



Att uppfostra/ha många barn kan inte vara lätt men på nåt sätt har det funkat för er så ni har fortsatt skaffa barn och det ska ni vara stolta över.



Lycka till



Karen



2009-12-29 @ 17:55:55
URL: http://karenz.blogg.se/
Postat av: Hanna

Äh, gå inte in i såna trådar! Jag går alltid in i de där trådarna om varför man har barn under tre år på förskola och blir lika upprörd varje gång. Fast man eg. vet att man känner sina barn och sin familj bäst själv och att man självklart gör det som man tror är bäst för just sina egna barn... gillar förskola

2009-12-29 @ 18:23:27
Postat av: Lady Thirty

det är lätt att ha åsikter om sånt man inte har riktigt koll på, jag tycker alltid att det är nån som kommer med plumpa kommentarer om ditten och datten.

jag och Kärleken har inte skaffat barn ännu och det är väldigt många som har bråttom åt oss (dock inte våra föräldrar) det är så lustigt!

jag tycker att din familj verkar helt fantisk och jag är mäkta imponerad!!!

kramelikramar

2009-12-29 @ 19:17:39
URL: http://ladythirty.blogspot.com
Postat av: jessica

vad gulliga när allihop puss

Blir så glad när ni lämnar era åsikter!



kram

2009-12-29 @ 20:06:27
URL: http://familjenkidz.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback