Ute är kallt...

och så även här inne,men inte riktigt så kallt som igår!

Jag satt en stund på FL och hittade då en tråd som jag fann intressant.
Det hela handlade om en kille på 14år som utav sin styvpappa fått en trisslott,killen hade tur han skrapade fram tre tv-rutor alltså minst 50 000:- men kan bli 5 000 000:-..

Mamman vill sätta in 50 000:- till killen och sen ska de dela på resten av pengarna om det blir ngr och lägga på huset m.mm med andra ord dela på vinsten.

Men pojken fick ju faktiskt lotten och således är ju vinsten hans!

Hur mina kära läsare ställer ni er här??
Skulle ni dela på vinsten mellan alla barn/familjen?
Skulle ni låta killen få allt,men ha förvaltare till han är myndig?

Nu ska vi rusa till Jobbet,ses ikväll!

ha en underbart fin dag!
kram/Jessica


Kommentarer
Postat av: Tina

Om lotten var hans så ska givet viss han ha pengarna, hade det varit Emmys lott hade det varit hennes pengar men sen är det nog upp till föräldrarna att "förvalta" pengarna så barnet inte handlar upp dom på en massa strunt eller vad man ska säga.. Så hade jag gjort:)

2009-12-18 @ 16:33:10
URL: http://magnefix.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback