Nu är jag trött!

Men doften av ajjax och känslan av  nystädat är så skön!Golven är inte riktigt torra än men snart så.
I ugnen står det potatis och steker sig lite extra i flingsalt,nymalen svart peppar och massor av smör/olja.
Grillen är varm och köttet marinerat,så snart ska vi smaska i oss massa god mat och kanske tar jag en cider med smultornsmak med för att fira att solen hittat fram igen.

Imorgon ska det städas övervånning bläää men gud så skönt när allt är klart!

Tack alla för era kommentarer *älskar att få höra ifrån er som läser*
Lite svar med då:-)

Mina stora barn hjälper till massor här hemma bara det att jag är lite dålig på att skriva det kanske*funderar på att göra det mer*
De stora barnen plockar alltid iordning sina rum själva jag bara dammar,dammsuger och skurar(de dammsuger ofta sina rum och hela övervånning själva)övervånningen är lite deras område,men jag gör en storstädning kanske 1gång i månaden sen får de håla efter det..
De små från 7 år och ner får plocka in sina leksaker på rummet och i rätt låda,lägga sina smutsiga kläder i rätt tvättkorg,samt ställa sina skor iordning och hänga upp jackan.
Sen har de stora lite fler sysslor att göra ex hjälpa mig att vika tvätt,plocka ur och i diskmaskin+ att de hat 100% ansvar över sina djur att se till att de har mat och ordentligt med hö och vatten och att buren är ren samt se till att de kommer ut på morgonen och in på kvällen..
jag tycker de är jätteduktiga att sköta sina sysslor för det mesta,men ett visst tjat går det alltid åt*fnissar och minns när jag var så gammal*

Min kvälls fråga blir!!
Vad har ni ätit för gott idag?

ha en fin lördag kväll go' vänner!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Tyckte väl att det luktade AJAX förut ; ).

Snitzel.. (stavas det så??)

Kram

2009-07-11 @ 21:32:12
URL: http://bernergossar.dinstudio.se
Postat av: Hanna

:-D Men då så, det låter ju som om du är rätt bra på delegering...sparar listan för framtida användning till mina små knoddar



Vi har ätit grillat med potatissallad (färskpotatis, cocktailtomater, rödlök, avokado, olja och vinäger) Mums klappar magen

2009-07-11 @ 21:59:57
Postat av: Jess

Ja men då behöver jag ju inte oroa mig för att du sliter ut dig.. ;)!



Vi har varit bortbjudna och fick supergod kycklingpaj och sallad o så hade jag med en hemmagjord jordgubbstårta! Mums!

2009-07-12 @ 00:50:21
URL: http://jessbodin.blogg.se/
Postat av: fru furman

JA MEN DÅ SÅ, då ska jag inte "läxa upp dej" mera!!!! ;-) Jag åt tacos igår och räkor när ungarna hade lagt sig.Ikväll blir det något hos Julianna och Lasse....

2009-07-12 @ 12:40:36
URL: http://outwitter.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback