Att hjälpa andra behövande!

Nu ska jag försöka mig på att skriva ett inlägg,för att få er alla där ute att skänka något till de behövande!

Det är så lätt att man tar för givet hur bra man egentligen har det med mat på bordet,varma kläder på kroppen nu när det börjar bli kallt.Att vi har tak över huvudet och lä för regn och rusk!
Bara det här med att kunna gå till Doktorn när vi är sjuka!
Lyxen med att ha tv,telefon och data allt detta är så lätt att bara ta för givet!
Att vi har varandra och vänner!

Lika lätt är det att glömma bort att det finns så många som lever under otroligt dåliga förutsättningar både här i sverige och i andra länder!

Jag brukar tänka på dessa människor när jag mår som sämst,att de har det mycket värre än jag och jag ska sluta gnälla och tycka synd om mig själv! men att tänka på dem räcker inte långt!!!Det krävs handling med!!!

Som de flesta vet så är  jag en av fyra delägare av www.kidzshop.se och vi har för andra året skickat med direkt transport leksaker,kläder i massor till behövande barn i kenya och att få se dessa barns glädje på bilder är så enormt,det lilla gör dem så mycket!!



Dessa bilder fick vi på barnen,visst är de fina och visst är de värda ett bra liv!

För ett litet tag sedan skickade vi med ett nytt gäng med kartonger,det känns så bra att vi vet att vi på kidz har försökt hjälpa till allafall!


Fler kartonger kommer det med säkerhet bli med!







Men nu till det vi kan göra du och jag och alla andra som läser detta nu!

Att klicka ner en vara i varukorgen är busenkelt och det klarar vi alla att göra!
Det behöver inte vara för massor av pengar,många droppar blir till slut en stor sjö!
Så nu uppmanar jag er mina kära läsare!!

Att avstå från en eller par Julklappar under er egen gran och låt dem istället göra nytta för någon som verkligen behöver dem!
Känns det tokigt behåll din Julklapp och köp en eller ett par till behövande ändå!
Det viktiga är att allas hjälp är hjälp oavsett hur stor eller liten den är!

Så på med spenderar byxan och shoppa loss!!


http://www.webaidshop.se/

Här är bara ett litet urval av vad du kan shoppa loss bland!








Jag skulle önska att ni som shoppar(för det gör ni väl alla?) skriver en kommentar om vad ni köpt och har ni en blogg så skriv gärna på din blogg vad ni köpt och länka gärna till den i en kommentar!

Tack för ni tänker på de behövande!


Ha en underbart fin dag alla!




Kommentarer
Postat av: Hanna

Vi fixar paket via läkarmissionens aktion julklappen istället...

2009-11-09 @ 13:26:13



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback