Jag är beroende...

På sistone har jag kommit på att jag är en ___HOLIC vad ska kalla det beroende av vissa saker.
En del saker kan jag inte vara utan alls!
Två saker som jag inte kan klara mig utan på morgonen är:

Kaffe och  jag måste sitta vid min laptop när jag dricker mitt morgonkaffe!
Skulle kaffet vara slut eller datorn upptagen OMG!!!
Stackars den som tog sista kaffet och gud nåde den stackarn som håller laptopen(det var nog det som grunda i att Thomas köpte min neetbook *fnissar högt*)
Jag Bara måste kolla order på kidz och efter det bloggarna jag följer(som oftast inte är uppdaterade)för jag är uppe för tidigt ;)...Måste även dra en sväng och läsa mina favorit-trådar på www.familjeliv.se har jag nog gjort sen 2004,med undantag för när jag var avstängd i ett halvår(snacka om panik i början)saknade  mina FL-vänner massor och nu när jag är tillbax vågar jag ju knappt skriva för att bli avstängd(iiee de måste tro jag har blivet dryg)mina intressen är barnkläder,shopping och bugaboo:)och självklart är det i dessa trådar jag vill hänga:)men då kan jag inte skriva vad jag vill för det ska tolkas som reklam så svårt det där:(...

Ja det var mina morgon Beroende!
Efter det kan jag oftast börja min dag riktigt bra:)...

Har många många fler små måsten och beroenden som bara måste ske på mitt sätt annars blir det inte lätt för berörda i familjen...
Allt från att skorna ska stå snyggt i hallen till att posten inte får ligga på köksbänken..
Telefonen ska vara på nedre plan,jag BARA MÅSTE veta var alla är! (inkl även min mamma o pappa)Tvätten måste ligga i rätt tvättkorg(om inte då kan jag gå upp mitt i natten och sortera tvätt)diskmaskinen måste plockas i med marimekko glas i en rad och finglas i en och kaffekoppari en osv...annars gör jag om det när ingen ser *maniskt galen-JAG vet*
Skitiga golv får mig att gripas av panik och dammsugare o mopp åker fram bums!För att inte tala om smulor och andra rester på bänkar o bord(torkar nog av dessa typ 20ggr minst per dag..

Dessa måsten(har fler,men jag ska jobba idag så hinner inte rabbla alla) ställer ju till en hel del gnabb på mina livskamrater här hemma, visst är de elaka???????? ;) som inte vill följa mina regler slaviskt...

När jag sist pratade min läkare så sa han att Giftstruman är till stor del en stress sjukdom ehh vaddå??
Med 8barn och halvsunkat hus och en man som inte tycker mina måsten är så viktiga och ett jobb som jag älskar och vilket innebär många timmars jobb med webshoppen efter arbetstid..
+mina FL och blogg måsten..
Så stressar näääää INTE jag allafall!!!

Jag älskar mitt liv trots måsten och beroende och det jag är mest beroende av allt som får allt annat blekna är ju självklart!

MINA ÅTTA UNDERBARA BARN!!

Ett helt otroligt svamligt inlägg (lite värre än vanligt) Som alltid!

Vad har ni kära läsare för måsten??

Ha en underbart fin dag alla!

Puss!!



Kommentarer
Postat av: fru furman

Snus det är mitt måste (egentligen inte så viktigt att ha en under läppen, men att veta att jag har en dosa i fickan eller i väskan...) och att kolla mailen.

2009-09-01 @ 10:46:56
URL: http://outwitter.blogg.se/
Postat av: camilla

jag har en massa måsten och det är bara så annars blir jag galen

2009-09-01 @ 12:57:24
Postat av: Ulle

Mina måsten för att klara dagen bättre ;) är morgonkaffe...bloggarna....samt att veta var min närmsta vän är...o inte minst mina 8 underbara barn o mannen såklart!

2009-09-01 @ 13:11:26
URL: http://www.123minsida.se/8-BARNSFAMILJEN
Postat av: fröken Elin

Torka bänkskivorna i köket och att skölja av handfatet!! Sen facebook och bloggar... ;-) Ja, det är klart, handväskor också, massor av handväskor!

2009-09-01 @ 20:55:01
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: jenny

oh jag är också en addict...

av bloggar, FL, FB o detta tillsammans med en kopp kaffe o nöjd bebis i sittern...

haha inte alltid det går ihop..



sedan får jag ständigt panik när det känns som om vi bor mitt i skanskareklamen, de som blir överfallna av alla barnleksaker när de vaknar en morgon...

här är babysaker o kläder överallt o jag blir tokig eftersom min man (ja inte genom giftemål men han är ju ingen pojk så det blir man hihi) inte har samma prioriteringar som jag...

så varje morgon börjar jag dagen med att torka av vasken o kaklet i badrummet för han stänker ner alllllllt när han borstar tänderna gahhh

o så torkar jag dessa bänkskivor... för där är ju alltid smulor... usch.

bör tilläggas att jag endast har ett barn på 4 månader - så min fråga är hur många timmar har du på ditt dygn? :-)

2009-09-14 @ 13:39:28
URL: http://hyperballad-poetry.blogspot.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback