Problem..

Vi har ett svårt problem som vi måste ta tag i här hemma,Thomas är skogstokig på det här..
Vårt ena barn har en kompis som plockar på sig saker här hemma..
Det är allt från kläder till smink,till och med mina parfymer och mitt smink:(...
Min dotter är så ledsen,jag förstår henne hon sparar och jobbar för att kunna köpa en ny mascara eller nytt linne och så försvinner det och hamnar på sin vän som säger att hon köpt det,fast det i detta fall finns blå fläckar som jag missfärgat vid tvätten.
Hon tycker om sin vän och vill inte vara elak säger hon.
Jag är rädd för att detta måste få ett slut,men det är svårt.

Hur kan man utan att såra någon,berätta att deras barn plockar på sig saker hemma hos oss:(.

Men nu börjar det bli dyrt det här,vi har kollat och lagt ut små fällor och jodå de försvinner!!



Thomas kommer om vi inte tar tag i detta nu och ser till att sakerna hittar hem nu,ta tag i det själv och då blir det mindre kul!

Jag behöver er hjälp nu!

Hur ska vi göra?


Åhhh!

Vill inte att det är så här!



Kommentarer
Postat av: Cecilia

Det är hemkst när sådant händer. Jag hade en kompis som en gång snodde alla mina silver ringar jag fått av min syster. Försökte luska ut om det verkligen var hon, men sen när jag såg att hon hade de på sig frågade jag henne om hon "lånat" de av mig. Men till svar fick jag att hon köpt dom.

Efter det att ringarna försvann fick hon aldrig vara själv i mitt rum.



Eftersom det för er del verkar vara en hel del tycker jag att ni ska prata med personen och även hennes föräldrar, det kan ju inte fortsätta med att hon snor från er dotter.



Hoppas verklingen att ni får ett slut på det här. Förstår er dotter, man vill ju inte vara elak mot sin kompis.

2010-04-22 @ 07:04:56
URL: http://www.caessa.se
Postat av: jessica

Det är så svårt det här,det är precis som du beskriver.

Min dotter ser sina saker på sin kompis och då frågar hon som du,ha du lånat min tröja?

Nä det har jag köpt själv ( fast hon vet att det är hennes)

Jag köpte mig en dyr parfym vilket inte händer ofta,jag minns väl att jag la den på köksbänken medans jag skulle duscha,kommer ner och den är borta!

Jag frågar direkt om de lånat min nya parfym (vilket mina barn ofta gör och får,men då lägger man tillbaks det efetr sig)det var bara mina barn och denna tjej här vid detta tillfälle..

Jag köpte en ny mascara från lancome 'ganska dyr' men dottern hade jobbat ihop till den,den försvann på 3 dagar samma tjej var här.

Detta har hänt så gott som precis varje gång hon vart här:(

Till slut tröttna min dotter på att inte veta säkert och la ut fäller och gick ner till mig (kompisen kvar på rummet) och mycket riktigt det försvann..

Hon har gjort detta mååångaa gånger,i flera år nu,men min dotter har ej vågat säga ngt till mig innan.

Till och med kläder som jag hängt upp på tork i tvättstugan har åkt med kompisen hem..



Frågan är varför jag har dåligt samvete som vet att hon tar och inget gör:(

Hon måste ju få hjälp!



Det har ju gått så långt att dottern och hennes kompisar pratar med varandra om detta,det händer även hemma hos dem:(



Det här är ett stort problem!



kraaam

2010-04-22 @ 11:49:11
URL: http://familjenkidz.blogg.se/
Postat av: furman

Ni måste ta tag i det, ni gör bara en björntjänst genom att inte reagera. Ni får sätta er ner med henne och hennes föräldrar och prata om det, om inte kanske hon inte kan lägga av till slut, att det blir som en riktig kleptomani? Dessutom är det inte okej att er dotter blir bestulen om och om igen av en "kompis". Hälsningar /hon som snodde en 50-lapp hemma hos er en gång och fortfarande skäms för det. Året var 1986 och Style hade precis kommit ut med sin nya skiva. ;-)

2010-04-22 @ 17:42:15
URL: http://outwitter.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag tror jag skulle prata med hennes föräldrar och fråga hur hon tycker ni ska göra...Försöka att få till något konstruktivt och hoppas att hennes föräldrar inte går i försvarsställning... Men jättesvårt, verkligen...

2010-04-22 @ 18:30:31
Postat av: jessica

Det är extra svårt eftersom jag verkligen gillar den här tjejen..

kram

2010-04-22 @ 18:32:16
URL: http://familjenkidz.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback