Det hände något...

Idag som gör mig förskräckt!!
Ju mer jag tänker på det,ju värre blir det!
Blev nog först chockad och nu när det liksom har sjunkit in,så blir jag RÄDD riktigt rädd!
"kan inte sova,inte min lilla tjej heller.Hon vill inte åka själv till skolan mer"

Min Lilla Alicia 6år åker skolbuss till och från skolan var dag,hon är bara 6år min lilla tjej.Alicia har lite tur och plus i kanten att storasyster finns med bussen var dag hon med...
Idag somnade Alicia på bussen,längst bak ensam och ledsen några barn hade sagt åt henne att hon inte fick sitta fram i bussen...

Hon somnar,min lilla strumpa har varit så trött på sista tiden igen,vi har fått en extra tid till barn i motala en dubbel koll bara så allt är som innan med lilla tjejen.

Barnen hoppar av på sina hållplatser,men inte min lilla tjej som somnat ingen märker henne,fritids trodde hon gått hem (har ju varit hemma med Eddie idag) så mitt älskade lilla barn vaknar ensam i bussen långt från fritids och Mamma...Usch det gör så ont i mig!!

Tänk hennes räddsla!!!

DE är för små att åka själva när de 5-6år det har jag tyckt hela tiden!!
Idag tycker jag det extra mycket!!

Nu ska jag kolla till henne en gång till och hoppas att hon inte vaknar och drömmer,mardrömmar om det som hänt!

Vad tycker ni?
Är de inte för små att åka själva vid fem-sex års ålder?

SOVgott mina kära vänner!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Stackars liten!:( Jo det tycker jag nog är lite väl tidigt. Man kan ju inte riktigt ta hand om sig själv då men ibland har man (som förälder) kanske inte så mycket val...? Jag kommer ihåg att jag åkte skolbuss när jag var sex år. Min syster som är ett par år yngre gick hos dagmamman och där fick jag oxå vara tills våra föräldrar slutade jobbet. Dagmamman kom alltid och mötte oss (hennes son jämnårig med mig åkte oxå bussen) vid bussen.



Busschaufförerna hade verkligen stenkoll på ALLA barnen, om de var med på bussen och var de skulle av osv. Var det någon som inte gick av där de skulle så ropade de på barnet och frågade om de skulle av, ibland åkte man ju till kompisar. Än idag förstår jag inte hur de kunde ha koll på oss alla! Det var ett litet familjeföretag med världens mysigaste chaufförer som kunde namnen på alla barnen, bjöd på en liten påse godis vid vinter och sommar avslutningarna och varje fredag fick vi titta på tecknad film på vägen hem.:) Men man kan ju inte kräva att chaufförerna har sån koll på barnen, knepigt det där!:/ Hoppas att hon (och du med) kunde sova gott!:)



Kram

2010-12-16 @ 09:41:26
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com
Postat av: Zara

Men stakars henne, vilken skräck att vakna upp någonstanns som man inte känner igen. Man tycker ju att buss chaffören måste vara lite uppmärksam också att kolla lite. Hoppas verkligen att det löser sig för henne och att hon vågar åka buss igen nu.

Men bäst vore ju om dom Öppnade upp Västra Tollstad igen!! Den helt underbara skolan.

Kram kram

2010-12-16 @ 10:08:44
Postat av: ada

nemen , stackars Lisa.. <3

2010-12-16 @ 10:52:55
URL: http://endastsstrelin.blogg.se/
Postat av: Linda Olsson

Men fy! Stackars liten! Jag hade varit galen, inte på henne alltså, men på att de måste åka buss. Håller med dig om att de är för små att åka själva när de bara är 5-6 år. Jag skulle va jättenervös varje dag om jag vore tvungen att sätta Kevin ensam på en buss! :(

Stackars tjejen! :(



Kramar <3

2010-12-16 @ 11:03:24
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: camilla

nä tycker jag inte dom ska

min tjeja hon har flera gånger åkt i väg och mamma har fått leta då bussen körförbi där hon ska av

2010-12-16 @ 22:45:26
URL: http://fototantens.blogg.se/
Postat av: Malin - Mamma till Alice & Lowe

Stackars lilla gumman! :(



Jag tycker verkligen att det är för tidigt!



Kram

2010-12-17 @ 11:29:22
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: curlingmamman

Oj,stackars liten.Jag tycker nog att hon är får liten..att åka själv..min 9 åring får inte gå själv till skolan..det är bara över gatan..men så är jag en hönsmamma..kram fina vännen

2010-12-19 @ 08:03:01
URL: http://blogg.amelia.se/curlingmamman/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback