Pigga barn..

Kan det vara en vanlig magsjuka vi åkt på?!
´
Allt är som vanligt,barnen har ätit kvällsmat och jag har klippt naglarna på de tre minsta,Eddie har precis duschat och krypet i säng (Thomas är inne hos Eddie ) jag hänger tvätt och tar med lite in som jag börjar vika...
Tobbe kommer förbi och vi pratar en stund och frågar om Thomas är hemma,han går in men hittar inte Thomas (han har gått på toa) Så vi sätter oss i soffan och pratar lite...

Helt plötsligt hör jag att någon spyr :-o vi rusar upp och kollar och då spyr både Eddie och Thomas ''de var hur pigga som helst 10min innan,behöver jag nämna att Tobbe fick bråttom härifrån och jag fick inte följa med han hem ;-) karantän skulle jag sitta i sa han!
Efter en kvart börjar Alicia klaga på magvärk. Så jag ställer henne i duschen hon har riktigt ont,Mirellah kommer hem och hon mår illa hon med,nu spyr Alicia med..
20 min senare kommer Nathalie hem och hon spyr hon med!!

På ca 1timme har alltså 5 st insjuknat i magsjuka:-o
små sjuklingar inatt...

Fiddelie har ont i magen,jag har haft riktiga kramper i magen svagt illamående och en sjuhelvetes huvudvärk sen i lördagsnatt...

Kevin har flytt till Robin!

Melwin är hur pigg som helst..


Jag har typ sovit 3 timmar max inatt,jag har duschat barn,tvättat handukar,bytt sängkläder ,gett vätskeersättning och haft kramp i magen..

God handhygien vid magsjuka
''lånad bild från 1177''

Gissar på tidig säng-gång här ikväll!

Alla som haft magsjuka inatt är hur pigga som helst idag,äter och är uppe som vanligt ( Eddie vaknade kl 06:30 och villa ha frukost ) de har ätit och allt är som vanligt,Thomas ligger än!

Kram på er!








Kommentarer
Postat av: Kristina

Låter definitivt som matförgiftning! När alla insjuknade så pass samtidigt och nu mår bra så tror jag inte att det är magsjuka. Om någon fler drabbas idag eller senare så är det kanske magsjuka trots allt, men annars är det nog definitivt matförgiftning!

2010-05-24 @ 13:11:12
URL: http://lillavaochjag.blogspot.com
Postat av: jessica

kristina jag tror som du :-)

2010-05-24 @ 13:13:14
URL: http://familjenkidz.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback