Knäck..

Nu kan jag pusta ut, helgens måsten är klara!
Jag har till och med redan krypit i säng, fryser som en hund brrr händerna är som isbitar!
Men blir nog snart varm, har ju mina älskade barn sovandes hos mig de värmer hela mig -Vad Mamma älskar er mina små skatter!

Knäcken är klara de med nu, finns det egentligen något smidigare att göra en just knäck??
2dl grädde
2dl sirap
2dl socker
koka i ca 15-20min rör om då och då, gör ett kulprov ( iskallt vatten i ett glas, doppa en sked i knäcken och ner i vattnet går det att forma knäcken till en kula så är det klart, annars koka en stund till och prova tills det funkar)
Tillsätt sedan:
2msk smör
2msk ströbröd
1dl hackad mandel

Fördela knäcken i knäckformar och låt det stå kallt!

Klart!!


Tävlingen dyker upp imorgon, men jag lovar den är värd att vänta på :)

Sov gott vänner!

Kommentarer
Postat av: Victoria B

JA knäck är riktigt roligt att tillaga! :D



2011-12-19 @ 02:52:47
URL: http://vickelido.blogg.se/
Postat av: Zara

Gu så gott det der ut!! kommer över på en fika. Tycker det är svårt med knäck bli oftas för hård för mig. Så här kommer det att bli smörkola i morgon i stället.



Kram Zara



2011-12-19 @ 18:13:23
URL: http://www.handmadebyzara.blogspot.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback