Trevlig Lucia mina vänner...

Nu är det bara 11nätter kvar till Julafton, och jag duckar för ruttna ägg!
Men det enda jag önskar är att Julen var över...

Det är en sådan hemsk känsla att fira jul, utan världens finaste Tomte och världens bästa Pappa!
Oron för julafton växer likt en krampaktig panik känsla, vi bara måste klara det så barnen får en fin Julafton att
minnas trots att de precis som vi vuxna kommer sakna sin underbara Morfar!!

Hur klarar man en sådan här sak? Gör man det för man måste, eller kommer jag bryta ihop trots mina egna bannigar att skärpa mig?
Pappa, var med mig och alla oss andra och ge oss av din styrka och din trygghet så vi kan ge barnen den Jul de är värda!

Kärlak till er alla som förgyller min dag med era fina ord!

p,s ska svara er alla så snart jag får lite mer tid att sitta still ;)





Kommentarer
Postat av: Millan

Många kramar till dig, Jessica! :love:



Så söta dina gullungar är!!!



Trevlig Lucia du också!



kramen

2011-12-13 @ 09:22:36
URL: http://byllelantis.blogspot.com/
Postat av: Fröken M

Va fina dom är !! jag förstår att det känns tungt och att saknaden är stor - men du kommer klara det här oxå vännen !! många kramar !!

2011-12-13 @ 09:28:26
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Linda, mamma till hanna! :)

Detsamma till dej!! :)

och vilka söta barn du har...

hoppas ni får en toppen dag, det ska jag försöka ha även om jag är feberig.. :/ KRAMAR



2011-12-13 @ 09:30:09
URL: http://liiiindanilsson.blogg.se/
Postat av: Victoria B

Hej!



Förstår verkligen att det känns som pest och pina med julen just nu. Men tänk om ni skulle sitta på julafton utan pynt och klapp och julmat, och bara vara ledsna...det tror jag inte din pappa hade tyckt om alls! Han kommer vara med er ändå, precis bredvid er och sprida värme genom era hjärtan.

Jag tror man klarar det mesta, om än på ett annorlunda sätt. På julafton handlar det nog om att försöka vara så stark som möjligt, mest för barnens skull. Men det kommer ju vara annorlunda för dom oxå, så ett stort fejkat leénde på läpparna och låtsas om att allt är bra funkar ju inte heller...jag tror ärlighet och en slags acceptans över läget är det bästa, men att man försöker ha roligt ändå trots allt.Att det är okej att skratta åt Kalle Anka och hans vänner eller att julmustflaskan råkar ramla över hela julbordet och kladda ner precis ALLT. För det är vad verkligheten är just där och då, trots allt som hänt tidigare under året. Fira din pappa, och gläds åt att alla dina barn är samlade på julafton och försök att göra det bästa du kan. Det kommer du kunna klappa dig på axeln för efteråt.



Jag önskar dig en trevlig lucia!!

kram!



:love:

2011-12-13 @ 10:53:00
URL: http://vickelido.blogg.se/
Postat av: Ingrid - Mamma till Zelda

Förstår att det känns tungt! På julaftons morgon är det 17 år sen min älskade morfar gick bort, och för sambon är det också tungt då han förlorade båda sina föräldrar inom loppet av två år. Men man får försöka tänka på att de har det bra nu, och se glädjen i barnens ögon när de ser granen, paketen och Kalle! KRAMAR



:love::love:

2011-12-13 @ 11:11:09
URL: http://p0llys.blogg.se/
Postat av: Linnea- Blev mamma som 17åring

Naaw så fina dom är och massa styrke kramar till dig:love:

2011-12-13 @ 12:01:45
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/
Postat av: Annika

kram på dig, hur konstigt det än låter så klarar man det.Dom finns där uppe och ser till att det funkar.och när man har klarat det så får man nästan ett rus för att man är så stolt över sig själv.För man vet att de som inte finns kvar här på jorden längre skulle mer än gärna vilja att man har en bra och fin jul även utan dom. Många varma kramar



:love:

2011-12-13 @ 16:11:32
Postat av: curlingmamman

Finaste vännen jag lider med dig, önskar så att jag kunde ta lite av din smärta! kramar i massor



2011-12-13 @ 19:27:14
URL: http://blogg.amelia.se/curlingmamman/
Postat av: curlingmamman

Fina barn du har vännen försök att leva i nuet och njuta av det underbaraste du hardin pappa skulle inte vilja att du var såhär ledsen vännen kramar



2011-12-13 @ 19:28:46
URL: http://blogg.amelia.se/curlingmamman
Postat av: Hanna

Jag tror att man tar sig igenom det för att man måste. Man får skapa nya traditioner och även fast man är ledsen och saknar så kan man få fina stunder med 'nya traditioner'. Tänk vad mysigt ni hade när ni julpysslade hos din mamma



:love:

2011-12-13 @ 20:28:21
Postat av: johanna

Vet hur det känns, jag får ju fira min jul utan min morfar :/ Men tror han får en underbar jul i himlen och han är nog med oss på ett eller annat sätt ändå



:-)

2011-12-13 @ 21:28:50
URL: http://barbiie.nu
Postat av: johanna

Tack :) Din är också super fin :D

Älskar att designa hemsidor och sen har jag ju väldigt mycket fritid. Så har haft tid att lära mig det mesta :D

2011-12-13 @ 21:42:22
URL: http://barbiie.nu



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback