Lustigt...

Men idag vaknade jag PIGG!! Hör inte till vanligheterna om man säger så ;-)..
Nu har jag varit vaken lite över en timme :-)....

UltraLjud står på listan nu här på morronkvisten,det är väl i det närmsta vad jag har att göra..Sen blir det jobba som gäller!

Alicia och Fiddelie mina små hjärtan ligger här brevid i feber "stackars mina små tjejer"
Påtal om sjuka!!

Blev varse igår om att ni är många som läser min blogg,och ju mer jag tänker på det kan jag bli riktigt sur!!
Skulle inte jag själv kunna avgöra om man skickar sitt barn till dagis!!

Jag har bara lite över 20års erfarenhet av att vara Mamma :-o ;-)
Aldrig under denna tid skickat ett magsjukt barn till skola/dagis! Jag är en av de FÅ lätträknade som håller mina barn hemma minst 2dygn efter magsjuka!
Både för att barnen behöver dessa dagar att hämta sig + för att de inte ska smitta sina kompisar!!

Känns helt galet,att man läser min blogg och efter det springer till personalen på dagis och de i sin tur ringer mig!
Står jag i kön på ICA och XXXX Mamma står i kön med blåbärsoppa och talar om att de har fått magsjuka!
Springer jag inte till dagis och säger det och inte tusan tror jag de ringer hem till vederbörande om det heller!!

Känns inte helt OK! -som om jag inte fattar att de ska vara hemma om de har magsjuka ( vilket de var i förra veckan,då de var hemma ) pga magsjuka!

Det var många som reagerade på mitt inlägg och samtliga tyckte det var helt galet det här!

Hur skulle ni mina vänner reagerat i mitt fall?

Kramelikram




 

Kommentarer
Postat av: Fröken M

Ta ingen skit raring ! DU är en helt fantastisk mamma ! Hoppas läkarbesöket går bra idag, att småttingarna kryar på sig och att ni får en mysig dag ! kram

2011-02-01 @ 09:03:23
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Linda

Ska du ha en bebis till? :) va roligt! :)

Hoppas ni får en toppen dag! :D

2011-02-01 @ 09:53:12
URL: http://liiiindanilsson.blogg.se/
Postat av: Lillmonster

Det låter helt idiotiskt att någon känner sig så manad.

Jag håller också barnen hemma minst 48 timmar från skola/dagis. Är det något syskon som insjuknar under den tiden så får dagisbarnet vara hemma tills alla är friska. Det är för mig en självklarhet.



Däremot fick jag höra igår att nu är magsjukan borta från dagis men föräldrarna börjar ligga i den och de skickar sina barn till dagis för barnen är ju inte sjuka - nu... Men vem vet om det tar en runda till?

Blir så irriterad och kanske ännu mer då jag har svår fobi mot just magsjukor/illamående/kräkningar.



Jag låg igår i just magsjuka och dagisbarnet är hemma - för säkerhetsskull.



Nä, bort med nyfikna skvallrande människor. Man kan ju undra om de själva lever som de försöker lära andra.



Kram Kram

2011-02-01 @ 10:12:50
URL: http://lillmonster.com
Postat av: angela

Nånstans får man ju hoppas att personen i fråga bara klumpigt sa det och menade typ som i "om dom glömmer höra av sig så vet ni varför för dom är sjuka allesammans". men om de inte var i välmening utan mer skvaller och mer i som "dom har magsjuka allesammans så kommer ungarna hit skicka hem dom direkt" då hade jag blivit galen.

Men bäst är nog att höra av sig till vederbörande och fråga hur det ligger, varför denna har gjort på detta sätt!



eller så kan man ju hoppas på att personen har så pass mycket hjärta att denne hör av sig till dig och ber om ursäkt! för i vilket fall som så har detta framlagts dåligt av personen och då ska man svälja sin stolthet och be om ursäkt även om det var menat i välmening!



Jag hade avvaktat och inväntat en ursäkt och sen hört av mig och frågat wtf denne håller på med!



Jag håller mina tummar oc tår för att det går bra för dig hos dr i dag! hoppas att du får en toppen dag.

Stor kram vännen <3

2011-02-01 @ 11:45:42
URL: http://angiefunderar.blogg.se/
Postat av: Zara

Så himla jobbigt att man alltid måste lägga sig i andra. Självklart så skickar man ju inte sina barn dagis/skola om dom har magsjuka. Det är väl helt självklart.

Ja jag hoppas dettta löser sig o att förskolelärarna lyssnar på dej o ingen annan.



Lycka till nu!!

Kram

2011-02-01 @ 14:35:53
Postat av: Jessica

Jag håller fullständigt med dej Jessica. Jag vet inte vad det är med folk ibland! Men håll huvet högt för jag vet att du aldrig skulle göra ngt sådant

Förresten, ville du fixa lite block å penna till min blogg? Kramiz

2011-02-01 @ 16:34:47
URL: http://jessicaroth.blogspot.com
Postat av: sara

Hej!

Jag tror och hoppas denna person missförstått det hela, när du skrev att "nu är det bara jag och xx som klarat oss" i samband med att du skrev om magsjukan och förkylning så trodde kanske vederbörande att alla utom ni två hade magsjuka. Det trodde iallafall jag tills du skrev att det bara var två barn som haft det.

Själv är jag tyvärr livrädd för magsjuka och håller mitt friska barn hemma från dagis pga att andra skickar dit sina barn inom 48h...Önskar så att jag kunde bli av med denna fobi.

Kram till dej och tack för trevlig blog!

2011-02-01 @ 19:32:31
Postat av: camilla

japp denna håla och dess invånare i ett nötskal

magsjuka är 2 karensdagar på för att inte få smittspridning och då förutsätter det att alla i familjen är friska annars drar dom med smittan i alla fall......

så det du skrev om föräldrarna som skickar sina barn när dom är sjuk skickar in smittan igen på det viset.....det fick jag lära mig på omvårnasprogramet.........

2011-02-01 @ 21:51:09
URL: http://fototantens.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sara

Jag svarar dig här istället,då du inte har blogg :)..

Alla mina barn har haft magsjuka i förra veckan,själv har jag ren panik för magsjuka i det närmaste FOBI!!



Det som gör mig besviken är att bli ifrågasatt,för att någon läst min blogg om att vi är sjuka!!



Jag är vuxen att ta beslut om detta själv och har ALDRIG lämnat magsjuka barn på dagis tidigare...så ärligt det kändes lite lågt!!



Oavsett om någon missuppfattat min blogg så ska de ha så pass mycket vett att förstår att jag inte skickar mina barn sjuka,både för deras skull och mina barns skull!'



Kram

2011-02-01 @ 23:08:31
URL: http://familjenkidz.blogg.se/
Postat av: Carro

Men allvarligt varför gör man så? Sådana stunder man känner att man verkligen öppna upp sig i bloggen och folk ta rätten till sig och lägga sig i andras liv....jag hade blivit skit sur om någon gjort så mot mig! Så du ha all rätt till att reagera. Kram kram

2011-02-02 @ 14:20:13
URL: http://4barnsmamman.devote.se
Postat av: tia

Skulle någon ge sig på mig om något sådant så skulle jag bli riktigt förbannad !



kram

2011-02-02 @ 15:33:00
URL: http://the-baskerville.blogspot.com/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback