Jag vaknar med hornen..Halvvägs ut!!

Jag är en sådan där märklig typ som aldrig lär av sina misstag!
Jag kan göra samma sak för många gånger innan jag fattar vad det är som blir fel!
Som nu ex...

Jag är så uppstressad hela tiden att jag ska hinna med allt från frukost,tvätt,städa plocka,middag,blogga
busa med barnen,cykla min mil,gå en härlig promenad med Meya och hinna bjuda en vän på kopp kaffe.
Meeen dagen går så väldigt fort när man har semester att jag typ bara hinner med tre av åtta saker!!

Nu har det gått en vecka och nu som först fattar jag varför det blir så här stressigt och dagen går så hiskeligt
fort..Man kan inte sjusova varje dag!!
Så nu är det slut på mina härliga sovmornar -någon morgon vill jag sova längeeee,men inte varje!

På det viset hinner jag jag med mycket innan mina sjusovare till barn vaknar och sen har vi ju dagen till
kul saker istället för all stress omkring som det blir nu!

När barnen var små då löste ju det här sig av sig själv -Eddie vakna alltid innan sju!!
Nu gillar ju även mina troll att sova till nio-tio på morgonen,så att få sovmorgon är inte svårt denna
semester...Första året på säkert 20år som alla barnen vill sova länge!!

Lyx i vardagen kan tyckas och det är det om man tänker efter,fast helt ärligt knallar jag nog gärna upp lite tidigare och får lite gjort och slipper stressen..Det är jag det!!

Hur skulle ni gjort vänner med lilla lyxproblem?




Kommentarer
Postat av: Fröken M

Haha... jag ÖNSKAR att jag hade det problemet !! Här vaknar viggo alltid mellan 05 och 07 och då är det en väldigt trött mamma som hinkar kaffe för att orka hänga med i hans tempo ;) Kram



2011-07-25 @ 13:28:50
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Hanna

Åh jag håller med. Man får massor gjort när man går upp vid sju och då hinner man ändå ta det lite lugnt vid frukosten. Kanske kan du ta sovmorgon på helgen?



2011-07-25 @ 17:21:38



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback