Nu sitter jag i soffan med..

Levande ljus och ett stort fat med körsbär och ett litet glas med vitt vin!
Njuter av lugnet men saknar ändå stojet lite...

Hoppas på att åskan håller sig borta inatt,så vi kan sova med ro utan att rusa ut i bilen mitt inatten med täcke och kuddar och sovande barn..

Vi har tillbringat dagen i Linköping och inhandlat tapeter och färg till Mirellahs rum.
Nu ska det inköpas en ny säng och lite andra möbler,lampor,mattor och gardiner!
Nathalie hitta inget idag så vi får leta lite
till vid senare tillfälle...

Det är lördag och då njuter vi lite extra av
god mat och idag blev det en förrätt och varmrätt..
Bresola,sparris,gorgonzola och fikonmarmelad och varmrätt blev biff rydberg på vårt vis..


 

Brukar ni äta något extra gott till helgen?

Kram och sovgott mina fina vänner !



Kommentarer
Postat av: JoHannah

Ja och om du har en sån maskin lär den ju slå denna med hästlängder! Det är så jag tycker att kaffet (orginal) blir godare i vår vanliga bryggare, som absout inte är någon märkvärdig pryl.

När du gör islatte börjar du med espresso i ett högt glas. Fyller upp med kall mjöl till önskad styrka (brukar funka att tänka latte eller macchiaton i mjölkmängd.) Toppa med så mycket iskross som går i glaset. Helst ska det stå iaf ett par minuter innan det dricks så kaffet hinner svalna. När man beställer det ute häller de ofta i socker (som i mjölken man har till maskinen) men jag gilar det beska så det har jag aldrig i.

Super nu när det är så varmt =)

2011-07-24 @ 00:16:33
URL: http://rockbarnettavlar.blogspot.com
Postat av: Hanna

Åh vad ni är ambitiösa som lagar flera rätter -det är ju så mysigt att sitta och äta länge. Lyckas du få kidsen att sitta still utan tjaffs eller får de gå ifrån bordet tidigare? Tycker det bara blir stökigt och bråkigt om vi äter flera rätter :-(



Ang. islatte. Jag gillar att blanda socker i espresson och sedan även lägga i vaniljglass vid servering( efter at tmjölk-kaffet stått i kylen och blivit riktigt kallt). Mums.



2011-07-24 @ 08:42:50
Postat av: Julia

Tack för att du kommenterar!

Hejsan, nu hittade jag hit!



Trevligt att höras igår, ha det underbart vi hörs!

Kram



:love:

2011-07-24 @ 11:21:52
Postat av: Marie

Hoppas inte svaret försvinner denna gång också som det förra gjorde när jag tryckt på skicka :(

Fredagen är alltid lite helig här, kvällen då vi äter och dricker extra gott när lilla bönan har somnat. I fredags blev det rådjur på grillen med egengrävd potatis i ugn med lite blandade örter. Till dessert blev det vaniljglass, hallon och chokladsås.



Annars kan jag tycka att även en vardagkväll kan behöva piffas upp och därför är det inte ovanligt att det som många kallar typisk fredag- och lördagmat äts en vanlig tisdagkväll här.



2011-07-24 @ 21:27:10
URL: http://lyckansland.blogspot.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback