S.E.M.E.S.T.E.R...

Nu har jag jobbat min sista dag ,nu är jag ledig i 12 hela dagar,jobbar en och sen ledig 11dagar till!
Härligt-Ja visst,men saknar redan jobbet an anning "är jag en jobbaholic"?

Kanske inte är så lustigt,när jag lever i en dröm!!
Jag har alltid villat ha många barn,barnvagnar är min hobby och varit sen jag var liten!
Jobba i butik har jag alltid velat också, och bygga mitt helt egna hus ( eller inte bygga det själv,men ni fattar eller hur )

Jag får nypa mig i armen riktigt hårt för att fatta att jag har allt det där!!

Jag tror jag måste stanna upp en stund och förstå vilket underbart liv jag har egentligen!!
Sluta gnälla på småskit-som damm och kladd,smutsiga golv och tvätthögar lite överallt i huset!
Fingeravtryck på hallspegeln,fönster fulla med grusdamm och pennor och block på köksbordet,leksaker slängda på
golvet obäddade sägnar,tomma mjölkpaket i kylen.....listan kan bli lång!

Men vad är det att gnälla över om man ska vara ärlig?!

Vi är här och har våra älskade barn friska och fulla med energi och livslust,jag har den butik jag alltid drömt om och snart även mitt drömhus,en sambo som står ut med mig i vått och torrt!!Släkt och vänner i min närhet av den bästa sorten som alltid finns där för mig och min familj!!
Och så ni fina underbara läsare!
Det vore skam att gnälla då!!

Livet är för kort för att städas och gnällas bort, så min gud hjälp mig då att leva därefter!!

Håller ni inte med mig vänner där ute?

Ha en underbart fin lördag och massor av Kärlek till er alla!
Kram/Jessica




Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag håller med dig! Vad härligt att få så många av sina drömmar uppfyllda. Ren och skär lycka!



Kram kram

2011-07-16 @ 16:46:45
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com
Postat av: Hanna

Äsch jag tycker att man har rätt att gnälla ibland även fast man har det bra. Ingen kan vara nöjd och tacksam jämt ;-)



2011-07-16 @ 17:26:35
Postat av: JoHannah

Det är helt enkelt alldels för lätt att glömma bort hur bra man har det egentligen. Man borde vara bättre på att se det positiva helt klart!



2011-07-16 @ 19:56:26
URL: http://rockbarnettavlar.blogspot.com
Postat av: Fröken M

Det är såååå sant !!

Jag har alltid varit HYPER pedant, men sen Viggo kom har jag insett att det finns betydligt viktigare saker än ett pedantstädat hem :)

Så idag ligger jag på sofflocket helt och låter dammtussarna frodaas i hörnen ;)

KRAMAR



2011-07-17 @ 10:27:02
URL: http://frokenmela.se



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback