Skagenröra..

Jag gillar att laga mat "oftast"och har jag kyl/frys fulla är det extra kul,men det kan vara kul att koka soppa på
en spik med...
Vi är en stor familj och vi jobbar båda två (jag är sällan hemma före 18:30),så vardagar får inte maten ta lång tid,helger brukar vi lyxa till det men det behöver inte vara dyra köttbitar utan kan lika gärna vara långkok..

En favorit hemma hos oss som är enkel men väldigt god är
Skagenröra!
Du behöver:

Räkor med skal ( det går med skalade med,men ger mer smak med handskalade)
Majonäs
Dill gärna färsk (men går med fryst med)
Cremefresh

Smaksätt med
Tomatpure eller Chilisås
Pepparrot
Flingsalt och vitpeppar
"man kan ta en liten skvätt vitt vin med"

Skala och hacka räkor tillsätt majonäs bara precis så det blir som en röra,ta en klick cremefresh
och smaksätt med tomatpure,pepparrot och kryddorna tillsätt dillen..Klart!!

Smidigt eller hur!?

Dela en avakodo ta ur kärnan och fyll på med skagenrör servera med en brödbit!
Stek en skiva bröd lägg på ett salladsblad klicka på skagenröra lite rom en citronskiva!
Grädda våfflor och servera med en klick skagenröra..

Den här röran passar till det mesta och brukar gå hem hos de flesta som gillar räkor!!

Ha en fin dag vänner!



Kommentarer
Postat av: Linda

va fint du gjort bloggen :D

o va duktigt du är på laga mat och vilka fina plåtburkar :D

såna önskar jag mig!! :)

2011-07-14 @ 12:28:58
URL: http://liiiindanilsson.blogg.se/
Postat av: JoHannah

Avokado är fantastiskt gott, brukar äta dem med keso och salt-Mums!



2011-07-14 @ 20:43:40
URL: http://rockbarnettavlar.blogspot.com
Postat av: Hanna

Mums!



2011-07-14 @ 22:31:13
Postat av: Fröken M

Så himla gott ! Avokado är en favorit som ofta finns här hemma och att fylla den med räkröra är lite extra "lyxigt" !!

Fina burkarna är på bild oxå - de två godingarna finns även i mitt kök, men nu var det längesedan de fick sällskap av en ny plåtkompis :)

kramar



2011-07-15 @ 06:31:59
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Sara

Roligt med recepttips!!

2011-07-15 @ 06:58:15



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback