Vad gör man "inte" för sina barn ♥

När jag var ute med Meya igår började det småmullra,blixtra och regna..
Mina barn gillar inte åskan och allt är mitt  fel,jag har själv varit livrädd för åska minsta muller och jag har slängt ut både barn och djur i bilen och även vänner om de varit hos oss när åskan gått!!

Nu i efter hand vet jag att det var helt galet dumt gjort!! Jag har ju skrämt upp mina stackars barn för åskan!!
De små är inte så rädda "jag behärskade
räddslan bättre när de var mindre,än när de äldre var små"..

Jag skäms över hur jag skrämt upp dem för åskan,genom mitt oförstånd som yngre!!
Så nu får jag stå för det........

Klockan halv två inatt drog åskan över oss och det var bara att ta med täcke och kudde ut i bilen ( där känner de sig trygga ) där satt vi till klockan tre inatt!!





Jag käner mig så dum och ångrar mig så att jag skrämt mina barn på detta vis!!
Man ska ha respekt för åskan! Men....

Är ni rädda för åskan eller sitter ni inne och myser och hör hur regnet öser ner och åskan mullrar?


Ha en fin dag alla!!



Kommentarer
Postat av: Hanna

Så länge åskan inte är rakt ovanför så är vi lugna...vi kör tricket med att räkna sekunde rmellan knall och blixt...eller tvärtom :-D men man ska ju ha respekt och inte vara ute och gå i åskväder -då är ju bil bättre :-) kan du inte skaffa en åskledare på huset så är problemet löst?



2011-07-22 @ 12:20:19
Postat av: tia

Jag är inte direkt rädd för åskan, men jag har en rejäl dos med respekt för den. Men det beror ju helt klart på vart man är, om jag sitter mitt ute på sjön när åskan drar igång då vill jag in illa kvickt, men är jag hemma så är det ingen fara, det finns ju åskledare på "vårt" hus så även om blixten skulle slå ned så händer det ju inget.



Hur är allt med dig annars? Tänkte på dig i morse faktiskt ^^,



kramkram

2011-07-22 @ 13:06:48
URL: http://the-baskerville.blogspot.com/
Postat av: ZANDRA - AUGUSTIFAMILJEN

Ojdå, så det kan gå! Jag är själv rädd för nattåska, men ska nog försöka ta det piano när barn(en) blir större. Vore skönt att slippa bilen faktiskt ;)



2011-07-22 @ 14:32:55
URL: http://augustifamiljen.blogg.se/
Postat av: camilla

jo jag är som sagt livrädd för åskan då den slog ner i ett träd intill mig som barn hos min farmor iskogen pappa och jag skulle bryta strömen ute på en stolpe men jag skulle ju bara hämta katten.. så jag fick brännskador på mig.... såå idag är jag livrädd när det blixstra då hoppar jag in i bilen på några sek ja då går det fort kan jag lova..................



2011-07-22 @ 20:38:27
URL: http://presagautestara.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback