Vet ni vad en vallgrav är?

Efter jobbet igår tog Eddie,Alicia och jag en promenix med Meya hem till Annika för att hämta Fiddelie,men vi blev kvar ett bra tag över en kopp kaffe och god kaka..Vi träffas inte ofta längre men när vi gör det känns det som det var igår vi träffades sist...Behöver jag säga att vi bör ses oftare :-D...

Vi pratade om det mesta och kom givetvis in på Vallgravarna som de bygger här i lilla Hästholmen,3meter djupa (uppskattningsvis) med sankmark i botten,..Trillar man i där så fastnar man och kommer inte upp (på egen maskin)
De ska säkert fyllas med vatten med...TROR ni de har inhängnat dessa byggen?? Absolut inte! Med andra ord är det flera stora vallgravar där våra barn leker som är rent livsfarliga!!
Tror ni vi som bor här har fått någon information eller chansen att säga vad vi tycker?? Såklart inte!!
Det ska det vara 2½meter höga stängsel runt dessa vallgravar!!

Min fråga är:
Vill Ödeshögs komun ha bort alla barnfamiljer från Hästholmen,först skolan och nu Vallgravar!!


För er som inte vet vad en vallgrav är!

En vallgrav är en bred, ofta vattenfylld, markfördjupning som omger murarna till en befäst byggnad eller anläggning.
Den har i regel branta sidor, den inre kallad eskarp och den yttre kontereskarp..
Info från Wikipedia!

Skulle ni kära läsare vilja ha dessa där era barn ska leka,cykla och ha kul!!

Man undrar lite lätt om besluttagarna själva vill ha sina barn eller barnbarn lekandes runt dessa vallgravar!!

Förlåt för mer än lovligt lång inlägg,men jag var tvungen kände jag!!

Kom snälla ni med åsikter i denna fråga!

Ha en fin dag!



Kommentarer
Postat av: joHannah

Aldrig att jag hade velat ha dem i närheten. Dessutom är jag ganska säker på att man måste ha staket runt något liknande...Är det inte så? Dessutom helt galet att ni inte fått någon information. Nej en anmälan på detta är nog på sin plats.

Och visst är det fantastiskt med vänner som du nämner här ovan!? De är de bästa.

2011-07-05 @ 10:13:21
URL: http://rockbarnettavlar.blogspot.com
Postat av: Rebecca

Hej Jessica,

Mitt namn är Rebecca och jag jobbar på TV-produtkionsboalget Meter i Stockholm och med TV4s succéprogram "Familjen annorlunda". Vi ska nu dra igång en ny säsong till hösten och letar efter nya härliga familjer med mycket kärlek och stoh och stim. Jga hittade din blogg och tänkte chansa för att se ifall ni skulle vara intresserade och vilja veta mer. I så fall vore det toppen om du kunde kontakta mig på maila snarast på [email protected] eller på jobbtel: 08 459 78 65



Vänligen,

Rebecca

2011-07-05 @ 14:33:34
Postat av: Joy

Varför bygger de vallgravar??? Såna hade dem väl på vikingatiden eller nått ;).

Så NEJ jag skulle verkligen inte uppskatta ngt sådant där mina barn leker.

Kramar

2011-07-05 @ 15:53:18
URL: http://minigard.blogspot.com
Postat av: nettan

Det borde finnas regler och bestämmelser över sådant. Ett stort barnsäkert staket är ett måste i sådana lägen. Det är lätt att bli upprörd över att samhället inte är mer mån om barns säkerhet.



enkla nettan

2011-07-06 @ 20:24:51



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback