Är jag en ond människa...

Som tycker att gnäll som att jag har inget att ta på mig på den extremt fina festen man är bjuden på, fast man har hela garderoben full med fina dyra kläder från Odd-molly ( inget fel på dessa plagg, gillar dem med även om jag inga har i mitt ägo ) och lika många andra plagg som är svindyra men man tröttnat på eftersom man haft dem två gånger redan.
Pengar finns så det är inte det som är problemet heller, men vad är det då att gnälla över!
Köp ett nytt dyrt plagg så är bekymret löst!
Eller mina naglar behöver göras de är så fula nu och det var ju allafall två veckor sedan jag fixade dem!
Fixa dem igen så är det problemet borta med!
Oh, jag är så tjock inget passar på min fula kropp, det finns två val där Köp nya kläder eller ta tag i vikten så har vi löst även det problemet!( jag är själv fet som övergödd gris, så jag vet att det är jobbigt men inget att må dåligt över det går ju som sagt att välja lite själv " röra på sig mer, äta mindre och nyttigare eller köpa större kläder som sagt ) men gnälla om det hjälper inte!
Grannen har köpt en ny dyr bil-HUR har de råd ( ja, de har inte betalat den med dina pengar allafall ) orka bry sig!
Ska dom ha barn igen??Har de inte nyss fått barn? ( så länge de tar hand om  sina egna barn, vad gör det dig? )
Osv...

För mig är det väldigt små och bekymmer fria problem, som alla går att lösa!
Skulle det inte gå för att man är pank eller inte orkar ta tag i dem så är det i sig ingen katastrof!

Jag skulle mer än gärna byta med dessa människor, för de problem jag har de kan ingen eller inget lösa.
Har man förlorat en nära och kär som aldrig mer kommer tillbaks så man kan berätta hur mycket man älskar
och har saknat efter dem!
Så är alla ytliga problem små och bekymmers fria!!

Är jag ond som tycker det är slöseri att gnälla över små saker när man egentligen inga stora orosmoln har att slåss med?

Undra om jag är en ond männsika som inte kan se andras bekymmer, för jag sitter i rum utan fönster till framtiden där smärta,sorg och saknad är min vardag, men även glädjen finns för de nära och kära som finns här
för mig!
Är jag ond för att jag tycker så här??



Kommentarer
Postat av: Victoria B

Nej, du är verkligen inte ond på något sätt.

Det du har är perspektiv, och det är alltför många här på denna jord som inte har det, som bara ser fram till näsan slutar.



Det är en enorm gåva som du besitter, som fler borde ha.



Om det bara handlar om småsaker, så måste man kunna få tänka som du, jag är likadan på många sätt.



2011-11-12 @ 23:56:21
URL: http://vickelido.blogg.se/
Postat av: carro

Det kommer en dag när även deras liv kan vändas upp och ner på riktigt och dom få känna på. vad riktig smärta! Du är ingen ins människa du är den finaste och klokaste människa jag vet. Skicka massa kärlek och styrka till dig! Kraaaam carror



2011-11-13 @ 02:16:58
Postat av: curlingmamman

Nej du vännen, du har ett hjäta av guld och jag tycker att du är alldeles underbar kram



:

2011-11-13 @ 07:10:02
URL: http://blogg.amelia.se/curlingmamman/
Postat av: tia

Jag skulle vilja säga att det är helt tvärtom :love: att gnälla över småsaker känns bara onödigt, all den tid som man har lagt ned på att gnälla på vad andra gör eller inte gör kunde man ha använt till något trevligare. Man förstår inte hur ont det gör att förlora någon närstående förren man själv har varit i den situationen. Somliga lyckas visa empati ändå, men andra verkar vara helt inlåsta i sina små rosa bubblor.



Du är vis gumman :love:, du vet vad som är viktigt i livet och du går din egen väg, du följer ditt eget hjärta och du är starkare än vad du tror.



Ta hand om dig nu gumman :love:

Jag tänker på er !

2011-11-13 @ 10:07:19
URL: http://the-baskerville.blogspot.com/
Postat av: Linda Olsson

Såklart du inte är ond vännen! :(

Jag håller med över talare, carro. tänk när deras liv en dag vänds upp och ner på det sättet du fått känna av smärtan...



Jag är själv riktigt duktig på att "klaga" på småsaker..som sjuka barn osv osv... men jag gör det ändå, med en flörtgubbe i slutet...om du förstår hur jag menar....

För jag vet om att det finns människor som har det så mycket värre än mig! Som du...kan inte föreställa mig den sorgen du går igenom... :´(



Kramar <3



2011-11-13 @ 10:27:30
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag precis som du och många andra vet tyvärr hur sorgen och saknaden påverkar våra liv och man har svårt att förstå hur folk kan gnälla om små saker.. Jag gjorde nog det med förr innan jag förlorade min älskade pappa.. Men nu ser man saker på ett annat sätt.. Massa varma kramar till dig och din familj



:love::love:

2011-11-13 @ 17:02:36
Postat av: Fröken M

Klart som tusan du inte är !! Om alla ägnade lite mer tid åt det som verkligen är vikigt och betyder något istället för att gnälla så skulle världen åtminstone bli liiite bättre !! kramar



2011-11-13 @ 19:54:13
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Hanna

Jag skulle önska att man inte tyckte så mycket om andra men iblan är det svårt att inte kläcka ur sig klumpiga och ogenomtänkta saker...



:blush:



Självklart är du inte ond och självklart har du fullt upp med ditt och med bearbetning av er stora förlust:love:

2011-11-16 @ 18:25:01



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback