:'( Lille Eddie ♥...

Min lille kille, om jag kunde....Så skulle jag lindra din saknad!

När jag kommer ut från duschen sitter min lille skrutt och gråter och snyftar, försöker torka sina tårar!
Jag frågar varför han är så ledsen tar upp honom i mtt knä och kramar honom.

Mamma, Morfar saknar oss uppe i himlen!
Han gråter så hela hans kind blir våt!

Varför skulle det bli så här, älskade barnet mitt förstår din saknad så väl!

Försöker trösta min lille Eddie med att Morfar är inte ensam och i himlen finns inte saknad, när vi kommer
till Morfar när det är vår tur, så tror morfar vi aldrig varit borta. En minut i himlen är som ett helt liv på jorden!

Mamma, hur vet du det??
Har du varit i himlen och varit död, annars kan du inte veta det!

Kära barn, vad ska jag säga och göra för att bota din hjärtesorg efter din älskade Morfar min fina Pappa!

Hjälp mig vänner, att säga och göra rätt!



Kommentarer
Postat av: Linnéa- Blev mamma som 17åring till världens bästa Ebba ♥

Åh jag blir alldeles tårögd :´(



Ja den stora frågan är vad ska man säga?!

Ebba har inte ännu mist någon familjemedlem, en utav våra hästar fick åka till himlen förra sommaren och jag tyckte det var nog svårt att berätta för henne på ett bra sät så hon skulle förstå.



Jag kommer ihåg att när jag var liten så läste min farmor en bok till mej, adjö herr muffins tror jag den hete? Jag kommer ihåg att jag tyckte den var lite läskig, men sen när min morfar lämnade oss så hade jag tydligen sagt jaha som herr muffins gjorde, men då mår han ju bra nu.



MÅNGA STYRKE KRAMAR TILL ER:love:

2011-11-17 @ 09:35:09
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag tycker att du förklarade fint! kanske kan du tillägga att morfar nu får vara med alla dem han saknat precis som ni saknar honom?



2011-11-17 @ 10:13:03
Postat av: Victoria B

Åh...vad ont i hjärtat det gör att läsa det här...



Du gör redan rätt, genom att ge tid till tröst, för varje gång kommer det kännas lite lite lättare.

Du kanske kan säga att morfar inte vill se honom så ledsen, att han vill att han ska försöka vara glad, även om det inte är så lätt.



2011-11-17 @ 10:58:51
URL: http://vickelido.blogg.se/
Postat av: Furman

Jag tycker du sa det på ett perfekt sätt, jag tror dessutom att du har helt rätt!



2011-11-17 @ 11:29:07
Postat av: Linda, mamma till hanna! :)

Sånt där är väldigt svårt och förklara för barn :/

jag vet inte själv hur jag skulle förklara det på bästa sättet..

Men skulle nog säga att morfar finns inom oss och vi kommer se honom i framtiden igen..



hoppas allt är bra med er!!! styrkekramar!:love:

2011-11-17 @ 12:25:24
URL: http://liiiindanilsson.blogg.se/
Postat av: Jessica

Tack alla ni fina och tusen kramar för era fina tips!

<3



2011-11-17 @ 22:12:32
URL: http://familjenkidz.blogg.se/
Postat av: Linda

Fy jag blir helt gråtmild när jag läser det här... :'(

Jag tycker du berättade på ett jättefint sätt vännen <3

Kramar till er <3

2011-11-19 @ 12:48:05
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback