Rond 1 är klar...

Ledig dag och vad gör jag då?

Jo, städar såklart!
Imorgon är det fredag och jag jobbar, så vad är inte skönare än att komma hem till ett rent hem just en fredagkväll?

Nu har jag precis slagits med min första Rond, övre plan OMG!!!
Jag ger 10 stjärnor till Alicia och Fiddelie, de har full koll på sina rum, där behövdes endast damma, dammsuga och skura så var det klart!
Annat var det med de äldre döttrarna i detta hem, varför kan de inte lyssna på mig och hålla ordning?!
Vill de inte ha fint omkring sig???
Jag gissar på att det hör tonåren till ;)...Och jag älskar dem ändå :D fast jag måste erkänna att jag svor en del under tiden jag röjde deras rum!

Här är en sak till som Thomas och jag är så oense, han tycker de ska städa sina rum själva och det gör jag med.
Meeeeen, jag kan inte se skiten så jag bara måste göra iordning deras rum och sen blir de ofta väldigt glada när jag gjort det, och vem vill inte ha glada barn?


Vad tycker ni?
Skämmer jag bort mina stora barn för mycket när jag städar deras rum?


Ha en fortsatt fin dag vänner!



Kommentarer
Postat av: Fnulan

Men heeeeeeeej!!! Saknat dina fina kommentarer... Har smygit hos dig ;) Förstår att det varit tungt!!

MAssa kram



2012-02-02 @ 22:08:23
URL: http://fnulan.se
Postat av: Anonym

Hahaha, det där kunde lika väl min mor ha skrivit.

min mamma är städoman, och städade mitt rum när jag inte gjorde det. och visst blev man glad!

Men man är lat som tonåring. man tänker ju - jag gör det seeeen, som blir aldrig haha!



2012-02-02 @ 23:50:44
Postat av: Victoria B

Nej du skämmer inte bort dom så sätt, man ska ju ha de hygieniskt i sitt hem. Men nog kan dom få en gliring eller två för att dom inte stödar själva. Det får man faktiskt ta.



2012-02-02 @ 23:52:09
URL: http://vickelido.blogg.se/
Postat av: Ingrid - Mamma till Zelda

Hehe ja det är väl både på gott och ont! Du är en underbar mamma som är så snäll och städar deras rum, men du skulle spara lite på dej själv och barnen hjälpte till genom att göra det själva :)

2012-02-07 @ 23:44:08
URL: http://p0llys.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback