Vem vet...

Vi människor är så olika och vi tänker ofta inte alls lika!
Men alla har vi nog något gemensamt trots det, tror ni inte?

Att göra våra barn lyckliga och sätta dem i första rummet, det är nog något vi alla vill!

Thomas och jag har lite olika sätt att se hur man gör dem lyckliga, jag tror på längta och spara ihop till just den där saken de vill ha, Thomas är mer spontan!!
Som igår, Eddie var så duktig och tog sin spruta, utan min vetskap hade de kommit överäns om att åka till kidz och kolla på den jättestora Stjärnkryssaren och så blev det "hit är jag med" Eddie har önskar sig denna väldigt länge, men jag tycker det är mycket pengar och han är bara fem år ( för att bygga denna står det 9-14år ) det är massor av bitar!
Meeen, så gör Thomas det "igen" -Vill du verkligen ha den här Eddie så ska så klart få den!!! Du får dela den med Melwin då? Ögonen bli stora som golfbollar och Eddie jublar!!
Mamman muttrar lite, för jag tror ju som sagt på att spara sina pengar och köpa själv är nyttigt!

Lyckan var total och han släpper inte sitt skepp, leker som aldrig förr och de fick en lång Pappa-barn tid när de byggde ihop stjärnkryssaren!!


En sak är i allafall helt säkert, vi vill båda våra barn det bästa och det är det viktigaste!

Puss på er alla!






Kommentarer
Postat av: Victoria B

Den ständiga mamma-pappa kampen :)



Det är inte förrens dom blir vuxna som man får se resultatet om vems sida dom ärver - spara eller slösasidan.



Jag blev nånstans mittemellan, men mest sparasidan!



Men att göra undantag ibland - det är sådana som barnen kommer minnas. Om det just är ett undantag då, och inte en regel :-)

2012-02-02 @ 11:51:05
URL: http://vickelido.blogg.se/
Postat av: Ingrid - Mamma till Zelda

Hihi ja det känns kanske inte alltid som att man är två om besluten, men när det är för barnens bästa så brukar det bli bra i slutändan :)

2012-02-07 @ 23:42:57
URL: http://p0llys.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback