Att jag aldrig lär mig....

Rutiner, är till för att följas annars är det inga rutiner!!

Vi har helt gått ifrån allt vad rutiner heter sista halvåret, orken har inte funnits att ta tag i det.
Nu får vi äta upp det med hull och hår, vems fel är det?

Ja, inte barnens allafall!

Det är ett evigt spring på kvällen, kissnödigt, törstig och en är hungrig!
Jag sliter mitt hår och paniken är på väg, det är ju skolaaaa imorgon NUUU måste ni sova!!

Nu äntligen sover de "tror jag" men vem vet snart kommer det små steg i trappen igen!

Jag måste lära mig att hålla fast vid det jag sagt, inget lirkande utan nu är det fasta tider som gäller på precis allt!
Även på mina tider....

Har ni tips så snälla kom med dem, för jag behöver dem alla!

Puss o kram alla fina!


Kommentarer
Postat av: Victoria B

Oj vad lurigt...



ni kanske kan ha ett stort "schema" upphängt i köket, där det står alla tider där saker skall göras.



typ: 19.00 Tandborsting

19.15 ombytt till pyjamas

19.30 sagoläsning

20.00 SOV.



Ganska primitivt, men snart kanske alla har koll.

och följs schemat så får man belöning och guldstjärnor, och när man samlat ihop typ 20 guldstjärnnor får man en överraskning. det ska löna sig att vara duktig!



kram!



2012-01-22 @ 23:27:00
URL: http://vickelido.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback