Godmorgon vännen.

Hoppas du sovit gott och startat dagen på ett toppen humör!

Själv sitter jag med en kopp kaffe i handen och skriver till dig, barnen har kommit iväg till skolan alllihop.
Eddie han sover som en stock, låter honom sova en stund till, jag bara njuter av lugnet.
Jag hör tvättmaskinen jobba och ser de bäddadde sängarna, Eddies kläder ligger och väntar på att han ska hoppa i dem, hans mackor är bredda..Kanske borde jag hoppa in i duschen och se till att jag är klar innan jag väcker min lilla trollunge!!
Jag hatar att stressa, det ger mig en lätt form av ångest och en puls som sitter i halva dagen!
Märkligt nog utsätter jag mig allt för oftast för stress, fast jag vet det gör med mig!
Ingen annan än jag kan ju lindra min stress, utan det måste jag göra själv med att vara ute i god tid!

Vilket jag är idag!

Är du en stressmänniska eller är du helt lugn i dig själv?

Kramen och ha en fin dag"



Kommentarer
Postat av: Victoria B

God morgon!



Vad härligt med tid på morgonen !

Eftersom jag är extremt stresskänslig så måste jag ta det lugnt överlag. Jag kan inte utsätta mig för för mycket stress, för då får jag ångest. Har typ stressat sönder kroppen, så när jag brände ut mig förra året, då fick jag planera om hela min vardag. Jätteskönt - för då fanns det inte så mkt annat att göra än att bara säga nej till allt. Otroligt skön känsla mitt i allt.

Så numera ser jag till att jag är ledig minst två dagar i veckan, och planerar inte in några 07.00- 23.00 pass, som jag utan tvekan kunde boka in förr, typ alla dagar i veckan.

jag var lite för duktig då helt enkelt haha!



Så stress är inte bra i längden. för en dag tar det stopp, och då kan man inte göra nåt. även om man vill. trist och tråkigt!



ta hand om dig! kram!



2012-01-25 @ 10:08:47
URL: http://vickelido.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback