Att vara Mamma...

Är ett stort ansvar och från den dag man väljer att inta rollen som Mamma, har man också föralltid valt att
se sig själv i andra hand! Det roliga är att man inte ens tänker på att man gör det :) Utan det bara är så!
 
Livet som Mamma är helt underbart och ger så mycket glädje, ju mer jag ger mina barn i kärlek desto mer ger de mig! Att se dem skratta är som att skratta själv, när de är glada är jag glad!
Så vill jag ha det hela livet!!
 
Visst finns det dagar som allt är helt upp och ner, de driver mig till vansinne, bråkar och slåss, trotsar mig och utmanar mig tills jag nästan ryckt av mig de få tussar hår jag har! Vägrar att sova och vill inte äta när maten står på bordet, för att 10 minuter efter riva i kylen efter något att äta, springa in med halva sandlådan i skorna på mina nyskurade golv, hälla ut hela popcornskålen i soffan lagom till man ska slå sig ner i soffan för första gången den dagen, låta mig sitta uppe långt in på natten och vara orolig och undra vart de är, glömma ladda mobilen så jag inte kan nå dem och med det åka och leta efter dem en hel kväll innan man äntligen får tag på dem! Ja ni fattar ;)
-eller hur?
 
Men allt det där ingår också i avtalet man slöt mig sig själv, när man valde att bli Mamma!
Igår fick vi en tid för att kolla varför Eddie har näsblod så ofta, ont i benen så han kvider i fosterställning och en knöl på halsen!
Oron att det ska vara något fel på barnen är det hemskaste jag vet, det blev många prover och sen skulle vi få vänta ett par dagar på svar. Så imorse kom första svaret och det riv ner hela min tillvaro!!
Eddie hade kraftigt förhöjda vita blodkroppar, det tillsammans med de andra var min värsta fasa!!
Det som inte får hända, kändes som det kunde hända....Jag kräktes av skräck!!
Hela jag vrålade inuti, att det får inte vara så.....jag var livrädd!
 
Efter en oändlig väntan så ringer de och säger att som det ser ut på de prover de fått svar på nu, så behöver jag inte vara orolig för det värsta!!
 
Tack, tusen tack för det samtalet...Jag drog just vinstlotten och är rikast i världen!
Nu gråter jag av lättnad!
 
Vi vet att det är något tok med Eddies blod och väntar in ett par provsvar till och en remiss in till US.
Men det var inte leukemi och det är bara en så otrolig lättnad!!
 
Jag tänker på alla som inte får samma härliga telefonsamtal som jag, och kan bara säga!!
 
DET SKA INTE INGÅ I AVTALET MAN TAR NÄR MAN BLIR MAMMA!!
Ingen ska behöva genomlida detta, inga barn och inga föräldrar!
 
Kram alla fina som skrivet på bloggen, jag har "bara" 83 obesvarade och olästa kommentarer att läsa!
Vilka jag inte kan läsa, för dumma Blogg.se strular så jag inte kan se dem :(((
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Vilken hemsk oro! Men vad skönt att det inte är leukemi i alla fall, jag är så glad och lättad för eran skull :D KRAM!

2012-07-05 @ 01:05:20
URL: http://dolphin.blogg.se
Postat av: Caroline Andersson - Mamma till Elias

Skönt att det inte var leukemi men jag hoppas verkligen att det går över snart. <3

2012-07-05 @ 01:23:38
URL: http://caroliinea.bloggplatsen.se
Postat av: Ingrid - Mamma till Zelda

Kommer du ihåg vad jag skrev till dej när du började berätta om hans näsblod? En kompis till mej hade precis samma, och väldigt lätt för att få blåmärken. Även hon blev orolig för leukemi, men det var "bara" att hon hade förhöjda blodkroppar. Samma med min kollegas 2-årige son.

Jag förstår att du blev OERHÖRT lättad, för usch vad hemskt att det skulle hända sina barn nåt :( Hoppas att det blir bra nu när de verkar veta vad det är! STOR KRAM TILL ER! :love:

2012-07-05 @ 19:49:08
URL: http://p0llys.blogg.se
Postat av: Victoria B

Hoppas verkligen att han blir frisk snarast!

kram!


2012-07-09 @ 00:22:51
URL: http://vickelido.blogg.se



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback