Det blev ilfart till barn akuten igår..

Lille Eddie blev hastigt dålig igår med hög feber, yrsel och fruktansvärd huvudvärk!
Han orkade inte stå på benen och var stel i nacken och febern bara ökade trots alvedon och ipren!
 
Vi hade att välja på att de skickade en ambulans eller att åka bums och om det skulle bli värre på vägen in skulle vi ringa 112 direkt!
PANIK...Satan vad rädd jag var, skakade i hela kroppen för jag förstod att nu var det mer än bråttom, slänga ihop kläder och div som vi kunde behöva för det var så gott som säkert att vi skulle bli kvar!!
Min underbara vän tog mina barn på ett ögonblicks sekund så vi kunde åka bums!
Jag tackar gud för min snälla vän som alltid ställer upp, i vått och torrt, natt som dag!
Du är så värdefull för mig och min familj Annika, hoppas du vet det ♥
 
Det blev provtagning och allt gick mycket snabbt, har nog aldrig fått vänta 0 sekunder innan på ett sjukhus!
Vi hade sådan tur att vi fick åka hem, Eddies sänka var för låg för att det kunde vara hjärnhinneinflammation som de var helt säkra på att det var!! Så nu är vi hemma och ska hålla koll på vår lille sjukling som säger att han ser upp och ner! 
Han är lite piggare, men har feber och huvudvärken kvar och är helt sängliggande!
Det är stunder som dessa man känner en sådan enorm tacksamhet över att man har friska barn, ja förutom feber och huvudvärk då ;) " men det kunde ju ha varit så mycket värre " Jag har en Ängel som vakar över oss, och jag vet vem det är-Älskar dig min fina skyddsängel ♥
 
Ta hand om er och varandra!
 
 
Önskar er alla en härlig Midsommar!
 
Kramen/J
 


Kommentarer
Postat av: Caroline Andersson - Mamma till Elias

Hua vad hemskt, hoppas att han blir bättre snart! <3

2012-06-22 @ 14:31:08
URL: http://caroliinea.bloggplatsen.se
Postat av: Victoria B

Nej men fy vad läskigt!
Hoppas att han kryar på sig så snart som möjligt!

2012-06-24 @ 18:55:34
URL: http://vickelido.blogg.se
Postat av: Ingrid - Mamma till Zelda

Förstår att du blev orolig! Skönt med snabb och bra hjälp, och att det inte var hjärnhinneinflammation!

2012-06-25 @ 21:57:49
URL: http://p0llys.blogg.se



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback